• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Entre consommateurs et marchés financiers, quel rôle pour la direction marketing ?

Thumbnail
Date
2007
Alternative titles
Between consumers and financial markets : what place for marketing departments ?
Dewey
Marketing
Sujet
Entreprises cotées; Directions marketing; Stratégie marketing; Analystes financiers; Marchés financiers
JEL code
M31
Journal issue
Revue française du marketing
Number
213
Publication date
07-2007
Article pages
57-71
Publisher
ADETEM
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/898
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Tacine, Salem
Benoît-Moreau, Florence
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
L'influence des marchés financiers sur le quotidien des Directions Marketing. Les managers, relayés par les media, évoquent fréquemment la tyrannie des marchés financiers sur les stratégies des entreprises cotées. Qu'en est-il au quotidien dans les Directions Marketing françaises des entreprises de Grande Consommation cotées? Cette influence est-elle perçue ? Sous quelle forme et par quels rouages s'exerce-elle? Nous proposons d'apporter un éclairage sur ces questions, en exposant une "triple" vision: DG et Directeurs Marketing de groupes de Grande Consommation, Analystes financiers de ces secteurs, vision transversale d'un associé de cabinet de Conseil en Stratégie spécialisé sur ces problématiques, appuyée sur une analyse systématique de la presse quotidienne financière (Les Échos et la Tribune) durant deux quinzaines.
Abstract (EN)
Focus on the influence of Financial Markets on Marketing Departments everyday-life. Managers, relayed by media, frequently mention the tyranny of Financial Markets on listed firms strategies. How does it impact everyday-life within French Marketing Departments of listed consumer goods firms? Is this influence felt? Which forms and which channels does it take? We shed a light on these questions, reporting a "triple" vision: MDs and VPs Marketing listed consumer goods firms, Financial analysts specialized in these sectors and the transversal vision of a Consulting Firm partner, doubled with the stematic review of French daily financial press (Les Échos and La Tribune) during two two-week periods.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.