• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

International : principaux enjeux et omniprésence de la culture

Thumbnail
Date
2006-07
Notes
Article d'introduction du numéro double International de Décisions Marketing (Rédacteur en chef invité)
Dewey
Marketing
Sujet
Marketing international; Culture; Sociologie
JEL code
M31
Journal issue
Décisions Marketing
Number
43-44
Publication date
07-2006
Article pages
7-12
Publisher
Cecoeduc
DOI
http://dx.doi.org/http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=23835590&site=ehost-live
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/864
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Pras, Bernard
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Les articles de ce numéro spécial portent sur des problématiques classiques de markéting international et correspondent aux thèmes récurrents du domaine ainsi qu'aux évolutions de l'environnement. Une autre grille de lecture des articles peut néanmoins être adoptée. Elle consiste à examiner tout d'abord dans quelle mesure les thématiques propres aux pays industrialisés peuvent être pertinentes dans les pays émergents, puis à déterminer les principaux changements intervenus ou en passe d'intervenir dans les comportements des consommateurs et les stratégies des décideurs à l'international ainsi que l'évolution du rôle de la culture individuelle et organisationnelle dans ce domaine.
Abstract (EN)
Copyright of Decisions Marketing is the property of AFM c/o ESCP-EAP and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.