• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - No thumbnail

Against the digital revolution ? Institutional maintenance and artifacts in the French recorded music industry

Blanc, Antoine; Huault, Isabelle (2011), Against the digital revolution ? Institutional maintenance and artifacts in the French recorded music industry, 27th EGOS Colloquium, 2011-07, Gothenburg, Suède

Type
Communication / Conférence
Lien vers un document non conservé dans cette base
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00685464
Date
2011
Titre du colloque
27th EGOS Colloquium
Date du colloque
2011-07
Ville du colloque
Gothenburg
Pays du colloque
Suède
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Blanc, Antoine
Huault, Isabelle
Résumé (EN)
In this paper, we examine the issue of how certain actors tend to maintain institutionalized elements, in spite of significant technological and social change. In particular, we focus on the notion of artifacts, which represent one type of institutional carriers, but mostly overlooked in the institutional literature. We approach this issue through an in-depth study of actors' efforts to maintain institutions in a "mature" creative industry such as the French recorded music from 2004 to 2008. Our study focuses on the relationship and interaction between actors engaged in institutional maintaining and artifacts. To do this, we have interviewed 26 different individuals in the music sector and constituted a rich base of secondary data. Our results point out that the recorded music industry, in spite of a so-called digital revolution, is still framed by persistent artifacts. These latter convey particular rules, norms and understandings that impede some potentialities of the digital revolution. We also underline the active efforts of some actors to defend existing institutionalized arrangements, especially through manipulation of artifacts.
Mots-clés
Music trade; Entertainment; France
JEL
F18 - Trade and Environment
K42 - Illegal Behavior and the Enforcement of Law
L82 - Entertainment; Media

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    Against the digital revolution ? Institutional maintenance and artefacts within the French recorded music industry 
    Blanc, Antoine; Huault, Isabelle (2014) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    The maintenance of macro-vocabularies in an industry: The case of the France's recorded music industry 
    Blanc, Antoine; Huault, Isabelle (2019) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    The maintenance of macro-vocabularies in an industry. The case of the France's recorded music industry 
    Blanc, Antoine; Huault, Isabelle (2018) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    The power of objects ? Materiality and institutional work in the French recorded music industry (1994-2014) 
    Vancaelemont, Anne (2015-06) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Matérialité et travail institutionnel des consommateurs. Le cas de l'industrie de la musique enregistrée face à la "dématérialisation" (1994-2014) 
    Vancaelemont, Anne (2016-12) Thèse
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo