• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

ISO 26 000 : une convention de qualité ou chronique d'une norme "dans les normes"

Quairel, Françoise (2010), ISO 26 000 : une convention de qualité ou chronique d'une norme "dans les normes", in Quairel, Françoise; Capron, Michel; Turcotte, Marie-France, ISO 26 000 : une norme "hors norme" ? vers une conception mondiale de la responsabilité sociétale, Economica : Paris, p. 115-131

Type
Chapitre d'ouvrage
Date
2010
Book title
ISO 26 000 : une norme "hors norme" ? vers une conception mondiale de la responsabilité sociétale
Book author
Quairel, Françoise; Capron, Michel; Turcotte, Marie-France
Publisher
Economica
Published in
Paris
ISBN
978-2-7178-5973-7
Number of pages
223
Pages
115-131
Metadata
Show full item record
Author(s)
Quairel, Françoise
Subjects / Keywords
convention de normalisation
JEL
M14 - Corporate Culture; Diversity; Social Responsibility

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    ISO 26 000 : une norme "hors norme" ? vers une conception mondiale de la responsabilité sociétale 
    Quairel, Françoise; Capron, Michel; Turcotte, Marie-France (2010) Ouvrage
  • Thumbnail
    ISO 26000 ou la « normalisation » de la responsabilité sociétale des organisations 
    Quairel, Françoise (2011) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    La certification qualité est-elle un facteur de compétitivité pour les entreprises ? Le cas de la norme ISO 9001 
    Rolland, Sylvie; Tran, Sébastien (2006) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Les normes de qualité dans les services professionnels : une lecture des pratiques à travers la théorie des conventions 
    Isaac, Henri (1998) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Quand l’efficacité anticipée d’une institution entrave sa pleine genèse. La construction de la norme Iso 26000 sur la responsabilité sociale 
    Barraud de Lagerie, Pauline (2010) Chapitre d'ouvrage
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo