• français
    • English
  • français 
    • français
    • English
  • Connexion
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Accueil

Afficher

Cette collectionPar Date de CréationAuteursTitresSujetsNoms de revueToute la baseCentres de recherche & CollectionsPar Date de CréationAuteursTitresSujetsNoms de revue

Mon compte

Connexion

Statistiques

Afficher les statistiques d'usage

Aligning branding strategies and governance of vertical transactions in agri-food chains

Thumbnail
Date
2009
Indexation documentaire
Direction d'entreprise
Subject
governance; branding strategies
Code JEL
M31; M1
Nom de la revue
Industrial and Corporate Change
Volume
18
Numéro
5
Date de publication
2009
Pages article
835-868
Nom de l'éditeur
Oxford University Press
DOI
http://dx.doi.org/10.1093/icc/dtp026
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/7520
Collections
  • DRM : Publications
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur
Raynaud, Emmanuel
Sauvée, Loïc
Valceschini, Egizio
Type
Article accepté pour publication ou publié
Résumé en anglais
This article looks at the interactions between branding strategies and governance of vertical transactions. Branding strategy refers to the choice of information provided to consumers through a brand name. Governance refers to contractual agreements organizing transactions in vertical chains. We build on the logic of transaction costs economics to analyze these interactions. We provide an empirical analysis based on case studies to illustrate how governance structures are aligned with branding strategies. We show that the governance will depend on the salience of transactions. Critical or quality-relevant transactions are more tightly controlled than the others. We also explore the consequences of our results for the alignment principle described in Oliver Williamson's work.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Cette création est mise à disposition sous un contrat Creative Commons.