• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

La diffusion d'information sociétale : outil de mesure et déterminants. Une comparaison multi-supports

Oxibar, Bruno (2005-05), La diffusion d'information sociétale : outil de mesure et déterminants. Une comparaison multi-supports, 26ème Congrès de l'Association Francophone de comptabilité (AFC) : Comptabilité et Connaissances, 2005-05, Lille, France

View/Open
Oxibar-5.pdf (302.7Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2005-05
Conference title
26ème Congrès de l'Association Francophone de comptabilité (AFC) : Comptabilité et Connaissances
Conference date
2005-05
Conference city
Lille
Conference country
France
Metadata
Show full item record
Author(s)
Oxibar, Bruno
Abstract (FR)
La diffusion d'information sociétale constitue un thème rarement abordé dans le contexte français. Cette recherche se fonde sur la théorie politico-contractuelle pour construire un modèle explicatif de la diffusion d'information sociétale. Un outil de mesure des diffusions sociétales est présenté. Une étude comparée des diffusions réalisées au sein des rapports annuels et des sites internet d'un échantillon d'entreprises françaises permet l'utilisation de cet outil et le test du modèle proposé.
Abstract (EN)
Social disclosure: measurement and determinants. A multi-supports comparison. Few studies have investigated corporate social disclosure in France. This research, based on positive accounting theory, proposes a theoretical model of corporate social disclosure. A measurement method of corporate disclosures is presented. Then a study, which consist in a comparison of the information disclosed by French companies through their annual reports and their web sites, provides not only a use of the measurement tool but also a test of the theoretical framework.
Subjects / Keywords
Mesure de la diffusion sociétale; Communication sociétale; France; Information comptable
JEL
M10 - General
M49 - Other
M41 - Accounting

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Pour une approche alternative de la diffusion d'information sociétale 
    Déjean, Frédérique; Oxibar, Bruno (2003) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Diffusion d’information sociétale et stratégie de légitimation : une étude longitudinale appliquée au cas Péchiney 
    Déjean, Frédérique; Oxibar, Bruno (2006) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    L’étude de la publication d’informations sociétales par les grands groupes : une revue de la littérature 
    Oxibar, Bruno (2001-01) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Analyse des déterminants de la diffusion d'informations sociétales dans les rapports annuels par les entreprises du CAC 40 
    Damak-Ayadi, Salma (2007) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    La diffusion d’informations financières sur les sites internet des sociétés cotées : évaluation des positions de la COB 
    Oxibar, Bruno (2002-01) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo