Show simple item record

dc.contributor.authorLarceneux, Fabrice
dc.date.accessioned2011-01-14T09:35:01Z
dc.date.available2011-01-14T09:35:01Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.urihttps://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/5476
dc.description.abstractfrL’article présente les principaux résultats d’une enquête exploratoire menée auprès de gestionnaires d’entreprises francophones canadiennes des arts et de la culture. Cette enquête portait à la fois sur les attitudes des sondés envers le contrôle et sur les pratiques concrètes de contrôle de gestion adoptées par les entreprises. Malgré un jugement généralement très favorable à l’égard du contrôle, les systèmes de gestion restent peu développés et on observe certaines lacunes dans le contrôle interne. Divers facteurs de contingence sont avancés pour expliquer ces résultats.en
dc.language.isoenen
dc.subjectContrôle de gestionen
dc.subjectcontrôle interneen
dc.subjectattitudesen
dc.subjectarts et cultureen
dc.subjectCultural marketingen
dc.subjectlabelen
dc.subjectexperientialen
dc.subjectcriticsen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subject.ddc657en
dc.subject.classificationjelM49en
dc.subject.classificationjelM31en
dc.titleCritical Opinion as a Tool in the Marketing of Cultural Products: The Experiential Labelen
dc.typeArticle accepté pour publication ou publié
dc.description.abstractenThis article deals with the concept of the experiential label. This label conveys subjective information provided by an expert (critic) on the quality of the consumptive experience. The purpose of this empirical study was to assess the impact of the experiential label on the market for classical compact discs. The findings were that: (1) experiential labelling has a significant global impact on sales, (2) experiential labelling has a word-of-mouth effect, and (3) four specific consumer behaviours are related to perceived self-expertise and the credibility of experiential labelling. Marketing implications are discussed.en
dc.relation.isversionofjnlnameInternational Journal of Arts Management
dc.relation.isversionofjnlvol3en
dc.relation.isversionofjnlissue2en
dc.relation.isversionofjnldate2001
dc.description.sponsorshipprivateouien
dc.relation.isversionofjnlpublisherHEC Montrealen
dc.subject.ddclabelContrôle de gestion Comptabilitéen


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record