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Critical Opinion as a Tool in the Marketing of Cultural Products: The Experiential Label

Larceneux, Fabrice (2001), Critical Opinion as a Tool in the Marketing of Cultural Products: The Experiential Label, International Journal of Arts Management, 3, 2

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2001
Nom de la revue
International Journal of Arts Management
Volume
3
Numéro
2
Éditeur
HEC Montreal
Métadonnées
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Auteur(s)
Larceneux, Fabrice
Résumé (FR)
L’article présente les principaux résultats d’une enquête exploratoire menée auprès de gestionnaires d’entreprises francophones canadiennes des arts et de la culture. Cette enquête portait à la fois sur les attitudes des sondés envers le contrôle et sur les pratiques concrètes de contrôle de gestion adoptées par les entreprises. Malgré un jugement généralement très favorable à l’égard du contrôle, les systèmes de gestion restent peu développés et on observe certaines lacunes dans le contrôle interne. Divers facteurs de contingence sont avancés pour expliquer ces résultats.
Résumé (EN)
This article deals with the concept of the experiential label. This label conveys subjective information provided by an expert (critic) on the quality of the consumptive experience. The purpose of this empirical study was to assess the impact of the experiential label on the market for classical compact discs. The findings were that: (1) experiential labelling has a significant global impact on sales, (2) experiential labelling has a word-of-mouth effect, and (3) four specific consumer behaviours are related to perceived self-expertise and the credibility of experiential labelling. Marketing implications are discussed.
Mots-clés
Contrôle de gestion; contrôle interne; attitudes; arts et culture; Cultural marketing; label; experiential; critics; consumer behaviour
JEL
M49 - Other
M31 - Marketing

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