• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

The cultural identity dimensions of shopping environments : an analysis of French second-generation ethnic consumers' discourse about their shopping experience

Darpy, Denis; Silhouette-Dercourt, Virginie (2010), The cultural identity dimensions of shopping environments : an analysis of French second-generation ethnic consumers' discourse about their shopping experience, French – Austrian – German Workshop on Consumer Behaviour, 2010-09, Saarbrucken, Germany

Type
Communication / Conférence
Date
2010
Titre du colloque
French – Austrian – German Workshop on Consumer Behaviour
Date du colloque
2010-09
Ville du colloque
Saarbrucken
Pays du colloque
Germany
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Darpy, Denis
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Silhouette-Dercourt, Virginie
Centre d'Economie de l'Université Paris Nord (ancienne affiliation) [CEPN]
Résumé (EN)
This communication explores consumers' perception of shopping environments from a cultural identity perspective. French second-generation ethnic consumers' discourse about their cosmetic shopping and consumption styles is analyzed. This enables us to understand that shopping environments are organized according to cultural identity dimensions. Retail stores willing to target ethnic consumers must take into consideration these identity dimensions of their behaviors.
Mots-clés
consumer behavior; store environment; identity; ethnicity
JEL
M31 - Marketing

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    How second-generation consumers choose where to shop: A cross-cultural semiotic analysis 
    Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2014-11) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Se construire entre deux mondes : ethnicité dynamique et consommation des " deuxièmes générations " - l'exemple des cosmétiques 
    De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2012) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Re-discovery and re-interpretation of ethnic heritage: a semiotic exploration of French ethnic consumers’ reculturation process 
    Darpy, Denis; Dercourt, Virginie (2009) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Semiotics and Cross-Cultural Ethnographic Consumption Studies 
    Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2012) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Les facettes identitaires de la consommation le cas des cosmétiques chez les deuxièmes générations d'immigration 
    De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2013) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo