• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - No thumbnail

Empresas que marcam. Sucesso nos negocios e inserçao societal

Thoenig, Jean-Claude; Waldman, Charles (2008), Empresas que marcam. Sucesso nos negocios e inserçao societal, p. 263

Type
Ouvrage
Date
2008
Published in
Sao Paulo
Pages
263
Metadata
Show full item record
Author(s)
Thoenig, Jean-Claude
Waldman, Charles
Abstract (FR)
Des entreprises comme Ikea, First Direct, Apple ou Royal Canin pensent et agissent d'une manière originale. Elles créent de nouveaux territoires sociaux et économiques par la satisfaction de valeurs nouvelles, elles adoptent un marquage proactif, elles cooptent un réseau de parties prenantes nouvelles, elles se placent sur le registre de la prescription.
Abstract (EN)
Firms such as Ikea, First Direct, Apple or Royal Canin think and act in an unconventional way. They build up new societal and economic territories around emerging cultural and social wants and trends. They use a proactive marking approach. They coopt outside stake holders and put the emphasis upon prescriptive marketing and distribution.
Subjects / Keywords
organisation; marketing; stratégie; sociologie économique
JEL
L14 - Transactional Relationships; Contracts and Reputation; Networks
A14 - Sociology of Economics
L22 - Firm Organization and Market Structure
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    The Marking enterprise: business success and societal embedding 
    Thoenig, Jean-Claude; Waldman, Charles; Doz, Yves (2006) Ouvrage
  • Thumbnail
    Le management cognitif 
    Thoenig, Jean-Claude; Michaud, Claude (2001) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    L'organisation et ses langages. Interpréter pour agir 
    Thoenig, Jean-Claude; Michaud, Claude (2009) Ouvrage
  • Thumbnail
    Réinvestir les enjeux organisationnels 
    Thoenig, Jean-Claude; Courpasson, David (2010) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    Les directions départementales de l'Équipement et la décentralisation 
    Thoenig, Jean-Claude (2009) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo