• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail

On-the-job learning and earnings in Benin, Morocco and Senegal

Nordman, Christophe Jalil; Wolff, François-Charles (2007), On-the-job learning and earnings in Benin, Morocco and Senegal. https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4333

Voir/Ouvrir
2007-09.pdf (282.3Kb)
Type
Document de travail / Working paper
Date
2007
Éditeur
IRD
Titre de la collection
DIAL Document de travail
Numéro dans la collection
DT/2007-09
Ville d’édition
Paris
Pages
37
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Nordman, Christophe Jalil cc
Wolff, François-Charles
Résumé (EN)
In this paper, we consider a model of on-the-job learning where workers learn informally by watching and imitating colleagues. We estimate the rate of knowledge diffusion inside the firm using three matched worker-firm data sets from Benin, Morocco and Senegal. We rely on non-linear least squares to estimate the structural parameters of the informal learning model and account for unobserved firm heterogeneity using firm factors derived from a principal component analysis. We find that the rate of knowledge diffusion is around 7 percent in Morocco and Senegal and much higher in Benin, but part of the learning-by- watching returns stems from firm heterogeneity. Informal training significantly affects the shape of returns to tenure in African countries. Finally, we estimate an extended model with both learning-by-watching and learning-by-doing and find significant benefits from imitating colleagues in Morocco.
Mots-clés
African countries; returns to tenure; learning-by-doing; learning-by-watching; informal training; Earnings functions
JEL
O12 - Microeconomic Analyses of Economic Development
J31 - Wage Level and Structure; Wage Differentials
J24 - Human Capital; Skills; Occupational Choice; Labor Productivity

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    On-the-job learning and earnings: Comparative evidence from Morocco and Senegal 
    Nordman, Christophe Jalil; Wolff, François-Charles (2009) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Is there a glass ceiling in Morocco? Evidence from matched worker-firm data 
    Nordman, Christophe Jalil; Wolff, François-Charles (2009) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Islands through the glass ceiling? Evidence of gender wage gaps in Madagascar and Mauritius 
    Wolff, François-Charles; Nordman, Christophe Jalil (2009) Chapitre d'ouvrage
  • Vignette de prévisualisation
    Wages and On-the-Job Training in Tunisia 
    Muller, Christophe; Nordman, Christophe Jalil (2017) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Vocational Education, On-the-Job Training and Labour Market Integration of Young Workers in Urban West Africa 
    Nordman, Christophe Jalil; Pasquier-Doumer, Laure (2012) Document de travail / Working paper
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo