
Conception de sites Web : impact du degré d'abstraction des labels sur la satisfaction du consommateur
Gonzalez, Christine; Bensadoun-Medioni, Sandrine (1999), Conception de sites Web : impact du degré d'abstraction des labels sur la satisfaction du consommateur, XVe Congrès de l'AFM, 1999-05, Strasbourg, France
View/ Open
Type
Communication / ConférenceDate
1999Conference title
XVe Congrès de l'AFMConference date
1999-05Conference city
StrasbourgConference country
FrancePages
19
Metadata
Show full item recordAbstract (FR)
Cette étude exploratoire porte sur les liens existant entre degré d'abstraction des labels, valeurs hédoniques et utilitaires de la visite d’un site Web et satisfaction du consommateur par rapport à l’environnement d’achat. L'analyse des entretiens montre que cette satisfaction varie en fonction du degré d'abstraction des labels, du contexte, de la personnalité du consommateur et de ses attentes.Abstract (EN)
The purpose of this exploratory study is to analyze the links between labels abstraction degree, utilitarian and hedonic value and consumer satisfaction. The analysis shows that satisfaction varies according to labels abstraction degree, context, consumer personality and expectations.Subjects / Keywords
Internet; label; satisfaction; valeurs; abstraction; catégorisation; value; categorizationRelated items
Showing items related by title and author.
-
Gonzalez, Christine; Galan, Jean-Philippe (2001) Communication / Conférence
-
Lowry, Paul Benjamin; Vance, Anthony; Moody, Greg; Beckman, Bryan; Read, Aaron (2008) Article accepté pour publication ou publié
-
Larceneux, Fabrice (2004) Communication / Conférence
-
Cloonan, Caroline (2014-11) Thèse
-
Cloonan, Caroline (2014-11) Thèse