• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Conception de sites Web : impact du degré d'abstraction des labels sur la satisfaction du consommateur

Gonzalez, Christine; Bensadoun-Medioni, Sandrine (1999), Conception de sites Web : impact du degré d'abstraction des labels sur la satisfaction du consommateur, XVe Congrès de l'AFM, 1999-05, Strasbourg, France

View/Open
CR272.pdf (131.8Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
1999
Conference title
XVe Congrès de l'AFM
Conference date
1999-05
Conference city
Strasbourg
Conference country
France
Pages
19
Metadata
Show full item record
Author(s)
Gonzalez, Christine
Bensadoun-Medioni, Sandrine
Abstract (FR)
Cette étude exploratoire porte sur les liens existant entre degré d'abstraction des labels, valeurs hédoniques et utilitaires de la visite d’un site Web et satisfaction du consommateur par rapport à l’environnement d’achat. L'analyse des entretiens montre que cette satisfaction varie en fonction du degré d'abstraction des labels, du contexte, de la personnalité du consommateur et de ses attentes.
Abstract (EN)
The purpose of this exploratory study is to analyze the links between labels abstraction degree, utilitarian and hedonic value and consumer satisfaction. The analysis shows that satisfaction varies according to labels abstraction degree, context, consumer personality and expectations.
Subjects / Keywords
Internet; label; satisfaction; valeurs; abstraction; catégorisation; value; categorization
JEL
L86 - Information and Internet Services; Computer Software
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Webscape: A Theoretical Framework of Web Site Design Impact on Consumers' Responses 
    Gonzalez, Christine; Galan, Jean-Philippe (2001) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Explaining and Predicting the Impact of Branding Alliances and Web Site Quality on Initial Consumer Trust of E-Commerce Web Sites 
    Lowry, Paul Benjamin; Vance, Anthony; Moody, Greg; Beckman, Bryan; Read, Aaron (2008) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Impacts des stratégies de labellisation sur le processus de décision des consommateurs : le cas du label biologique 
    Larceneux, Fabrice (2004) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Le lien entre satisfaction et fidélité du consommateur dans le secteur de l'habillement : impact de l'usage des marques et des soldes 
    Cloonan, Caroline (2014-11) Thèse
  • Thumbnail
    Le lien entre satisfaction et fidélité du consommateur dans le secteur de l'habillement : impact de l'usage des marques et des soldes 
    Cloonan, Caroline (2014-11) Thèse
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo