
Importance de la procrastination dans le processus de décision d'achat. Approche sémiotique et mesure
Darpy, Denis (2000), Importance de la procrastination dans le processus de décision d'achat. Approche sémiotique et mesure, Congrès de l'AFM, 2000-05, Montréal, Canada
View/ Open
Type
Communication / ConférenceDate
2000Conference title
Congrès de l'AFMConference date
2000-05Conference city
MontréalConference country
CanadaPages
16
Metadata
Show full item recordAbstract (FR)
La procrastination du consommateur est émergée comme facteur individuel de cause du report d’achat. Cet article analyse la procrastination du consommateur au moyen d’un carré sémiotique, positionne la procrastination par rapport à l’impulsivité et la compulsivité, et en propose une échelle de mesure.Abstract (EN)
Consumer procrastination has ermerged as important individual variable along multiple situational variables to explain purchase delay. This article provides an analysis of consumer procrastination using a semiotic approach. It clarifies the differences with other deviant behaviors such as impulsivity and compulsivity. Finally a new measurement scale is proposed to pursue new researches in that direction.Subjects / Keywords
Measure; Purchase intent; Semiotics; Purchase delay; Mesure; Intention d'achat; Sémiotique; Procrastination; Report d'achatRelated items
Showing items related by title and author.
-
Darpy, Denis (1997) Communication / Conférence
-
Darpy, Denis (2002-06) Article accepté pour publication ou publié
-
Loupiac, Philippine (2020-07-02) Thèse
-
Guiot, Denis (2006) Article accepté pour publication ou publié
-
Cadario, Romain; Le Nagard, Emmanuelle; Desmet, Pierre (2013-10) Communication / Conférence