• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Importance de la procrastination dans le processus de décision d'achat. Approche sémiotique et mesure

Darpy, Denis (2000), Importance de la procrastination dans le processus de décision d'achat. Approche sémiotique et mesure, Congrès de l'AFM, 2000-05, Montréal, Canada

View/Open
CR284.pdf (153.5Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2000
Conference title
Congrès de l'AFM
Conference date
2000-05
Conference city
Montréal
Conference country
Canada
Pages
16
Metadata
Show full item record
Author(s)
Darpy, Denis
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Abstract (FR)
La procrastination du consommateur est émergée comme facteur individuel de cause du report d’achat. Cet article analyse la procrastination du consommateur au moyen d’un carré sémiotique, positionne la procrastination par rapport à l’impulsivité et la compulsivité, et en propose une échelle de mesure.
Abstract (EN)
Consumer procrastination has ermerged as important individual variable along multiple situational variables to explain purchase delay. This article provides an analysis of consumer procrastination using a semiotic approach. It clarifies the differences with other deviant behaviors such as impulsivity and compulsivity. Finally a new measurement scale is proposed to pursue new researches in that direction.
Subjects / Keywords
Measure; Purchase intent; Semiotics; Purchase delay; Mesure; Intention d'achat; Sémiotique; Procrastination; Report d'achat
JEL
D11 - Consumer Economics: Theory
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Une variable médiatrice du report d’achat : la procrastination 
    Darpy, Denis (1997) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Le report d’achat expliqué par le trait de procrastination et le potentiel de procrastination 
    Darpy, Denis (2002-06) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Le rôle de la tangibilité de l'essai d'un produit dans le processus de décision d'achat 
    Loupiac, Philippine (2020-07-02) Thèse
  • Thumbnail
    Un cadre d’analyse du processus de vieillissement et de son influence sur le comportement d’achat du consommateur âgé 
    Guiot, Denis (2006) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Quels effets des avis de consommateurs sur plateforme Internet dans les décisions d'achat ? Une approche exploratoire 
    Cadario, Romain; Le Nagard, Emmanuelle; Desmet, Pierre (2013-10) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo