• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Proposition d'une échelle de mesure de la crédibilité d'un signe de qualité

Larceneux, Fabrice (2001), Proposition d'une échelle de mesure de la crédibilité d'un signe de qualité. https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4263

View/Open
CR289.pdf (320.1Kb)
Type
Document de travail / Working paper
Date
2001
Publisher
Université Paris-Dauphine
Series title
Cahiers DMSP
Series number
289
Published in
Paris
Pages
16
Metadata
Show full item record
Author(s)
Larceneux, Fabrice
Subjects / Keywords
Quality cue; credibility; measuring; scale; Signes de qualité; label; Crédibilité; échelle de mesure
JEL
M31 - Marketing
D12 - Consumer Economics: Empirical Analysis

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Mesure de la crédibilité d’un signe de qualité 
    Larceneux, Fabrice (2010) Document de travail / Working paper
  • Thumbnail
    La qualité des sites Web marchands en distribution : proposition d'une échelle de mesure E-Qual 
    Rolland, Sylvie; Wallet-Wodka, Déborah (2003) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Proposition d'un modèle théorique d'analyse de l'impact des signaux de qualité sur l'évaluation des attributs du produit par le consommateur : le M.A.S.I.A. 
    Larceneux, Fabrice (2001) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Segmentation des signes de qualité : labels expérientiels et labels techniques 
    Larceneux, Fabrice (2003) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    La confiance du consommateur vis-à-vis d’un marchand Internet : proposition d’une échelle de mesure 
    Chouk, Inès (2005) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo