• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Consumer Procrastination and Purchase Delay

Thumbnail
View/Open
CR283.pdf (67.12Kb)
Date
2000
Dewey
Marketing
Sujet
Purchase delay; Purchase intent; Context effects; Measurement
JEL code
M.M3.M31; D.D1.D12
Conference name
29th Annual Conference EMAC
Conference date
05-2000
Conference city
Rotterdam
Conference country
Netherlands
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4262
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Darpy, Denis
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
8
Abstract (FR)
Les recherches concentrées sur le report d'achat ont proposé de nombreux facteurs explicatifs aussi bien situationnels qu'individuels. Ce papier propose de conceptualiser la Procrastination comme facteur individuel qui oriente les individus à reporter chroniquement l'achat. La procrastination du consommateur est ici mesurée par une nouvelle échelle. Un design expérimental montre l'importance de son impact sur la décision de choisir ou non au côté des effets de cadrage.
Abstract (EN)
Recent research on purchase delay have developed numerous situational and individual causes. This paper proposes Consumer Procrastination to conceptualize the individual factor which influence people to chronically delay their purchases. Consumer Procrastination is measured with a new scale. An experiment is designed to show the importance of its impact on the decision to not choose along with context effects.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.