• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Les enfants et l’attitude envers le site web : conception et test d’une échelle de mesure

Thumbnail
View/Open
CR314.pdf (220.3Kb)
Date
2003
Dewey
Marketing
Sujet
website; scale; enfants; attitude; site web; échelle de mesure; children
JEL code
L86; M31; D11
Conference name
XIXe congrès international de l'Association Française de Marketing
Conference date
05-2003
Conference city
Tunis
Conference country
Tunisie
Book title
XIXème congrès international de l'Association Française du Marketing : actes. Volume 1
Author
Association française de marketing
Publisher
Association française de marketing
Year
2003
Pages number
607
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4251
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
De Lassus, Christel
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
123-137
Abstract (FR)
L’attitude envers l’annonce est largement utilisée, en particulier chez les enfants, pour juger de l’efficacité publicitaire. Internet se développant, il devient nécessaire de comprendre le comportement du consommateur sur le web. A ce titre, l’attitude envers le site est en train de gagner un vrai statut pour évaluer l’efficacité d’un site web. Il est donc important de pouvoir disposer d’une échelle fiable, spécifique aux enfants, pour mesurer leur attitude envers le site web. Dans ce papier, l’auteur présente un outil de mesure fiable et valide qui mesure l’attitude envers le site web, chez l’enfant de 8 à 11 ans.
Abstract (EN)
Attitude toward the Ad is widely used in study of traditional mass media advertising, especially for children. As Internet and web sites become more important, we pay close attention to research on consumer behavior on the web. Therefore, attitude toward the web site is gaining parallel status in evaluating effectiveness. In this paper, the author develops and presents a reliable and valid scale, measuring attitude toward a website, especially suited for children aged 8 to 11.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.