• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La congruence dans le parrainage : définition, rôle et mesure

Thumbnail
View/Open
CR342.pdf (263.8Kb)
Date
2005
Dewey
Publicité Relations publiques
Sujet
sponsorship; relevancy; expectancy; scale; échelle; côté attendu; pertinence; fit; congruence; parrainage
JEL code
M.M3.M37
Conference name
XXIème Congrès de l'AFM
Conference date
05-2006
Conference city
Nancy
Conference country
France
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4243
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Fleck-Dousteyssier, Nathalie
status unknown
Roux, Elyette
88908 ESSEC
Darpy, Denis
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
23
Abstract (FR)
La congruence est un concept introduit récemment dans le domaine du parrainage, mais déjà largement utilisé dans la littérature sur l’extension de marque ou sur la publicité. Nous montrerons l’intérêt de considérer ce concept selon les deux dimensions définies par Heckler et Childers (1992), la pertinence et le côté attendu, et nous en proposons une échelle de mesure.
Abstract (EN)
The concept of congruence has been recently introduced in sponsorship research, whereas it has been already widely integrated in the literature on brand extensions or advertising effectiveness. We will show the importance of this concept defined through the two dimensions proposed by Heckler and Childers (1992): relevancy and expectancy; we will then develop a scale to measure this concept.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.