Date
2005
Alternative titles
Consumer Trust towards a Web Merchant: a Scale Development
Dewey
Marketing
Sujet
Commerce électronique; Marchand internet; Confiance du consommateur; E-commerce; Web merchant; Consumer confidence
JEL code
M31; D12; L86; L81
Journal issue
Revue française du marketing
Number
205
Publication date
2005
Publisher
ADETEM
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
L’objectif de cet article est de développer une échelle de mesure de la confiance du consommateur vis-à-vis d’un marchand Internet. Les données ont été collectées sur un échantillon total de 430 personnes. Deux études ont été réalisées pour construire cet outil de
mesure. Les résultats de la recherche attestent de la fiabilité et de la validité de l’échelle.
Abstract (EN)
This paper develops a scale to measure consumer trust towards a web merchant. For this purpose, two studies were carried out. A total of 430 valid observations were used for the scale development. Exploratory and confirmatory factor analyses were performed to assess
the psychometric properties of the items. Evidence of the scale dimensionality, reliability and validity are provided.