• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Vie privée et partage de données personnelles en ligne : une approche typologique

Thumbnail
View/Open
CR356.pdf (653.3Kb)
Date
2006
Dewey
Sociologie économique
Sujet
Internautes français; Customer relationship management (CRM); Privacy; French internet users; Gestion des relations clients; Respect de la vie privée
JEL code
D11; M31; L86
Conference name
XXIIème Congrès de l'AFM
Conference date
05-2006
Conference city
Nantes
Conference country
France
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4216
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Lancelot-Miltgen, Caroline
Gauzente, Claire
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
25
Abstract (FR)
Si les informations clients sont une source de valeur majeure pour les entreprises, leur collecte est confrontée aux préoccupations grandissantes des consommateurs quant au respect de leur vie privée, notamment sur Internet. La littérature américaine segmente traditionnellement la population en trois groupes. L’objectif de cette recherche est de proposer une typologie des internautes français selon les avantages qu’ils recherchent en échange de leurs données. Nous mettons en évidence l’existence de quatre segments qui présentent des profils contrastés sur des variables socio-démographiques, attitudinales et comportementales.
Abstract (EN)
If customers’ data are a source of major value for companies, their collection is confronted with the growing concern of consumers about their privacy, particularly on the Internet. The American literature traditionally identifies three groups. The objective of this research is to propose a typology of the French Net surfers according to the advantages' they seek in exchange of their data. We highlight the existence of four segments that present contrasted profiles on socio-demographic variables as well as on attitudes and behaviors.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.