• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Vie privée et partage de données personnelles en ligne : une approche typologique

Lancelot-Miltgen, Caroline; Gauzente, Claire (2006), Vie privée et partage de données personnelles en ligne : une approche typologique, XXIIème Congrès de l'AFM, 2006-05, Nantes, France

View/Open
CR356.pdf (653.3Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2006
Conference title
XXIIème Congrès de l'AFM
Conference date
2006-05
Conference city
Nantes
Conference country
France
Pages
25
Metadata
Show full item record
Author(s)
Lancelot-Miltgen, Caroline cc
Gauzente, Claire
Abstract (FR)
Si les informations clients sont une source de valeur majeure pour les entreprises, leur collecte est confrontée aux préoccupations grandissantes des consommateurs quant au respect de leur vie privée, notamment sur Internet. La littérature américaine segmente traditionnellement la population en trois groupes. L’objectif de cette recherche est de proposer une typologie des internautes français selon les avantages qu’ils recherchent en échange de leurs données. Nous mettons en évidence l’existence de quatre segments qui présentent des profils contrastés sur des variables socio-démographiques, attitudinales et comportementales.
Abstract (EN)
If customers’ data are a source of major value for companies, their collection is confronted with the growing concern of consumers about their privacy, particularly on the Internet. The American literature traditionally identifies three groups. The objective of this research is to propose a typology of the French Net surfers according to the advantages' they seek in exchange of their data. We highlight the existence of four segments that present contrasted profiles on socio-demographic variables as well as on attitudes and behaviors.
Subjects / Keywords
Internautes français; Customer relationship management (CRM); Privacy; French internet users; Gestion des relations clients; Respect de la vie privée
JEL
D11 - Consumer Economics: Theory
M31 - Marketing
L86 - Information and Internet Services; Computer Software

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Préoccupation des clients pour le respect de la vie privée et réponse à une sollicitation portant sur des données personnelles 
    Lancelot-Miltgen, Caroline; Volle, Pierre (2005) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Vie privée et Internet : influence des caractéristiques individuelles et situationnelles sur les attitudes et les comportements des internautes face à la collecte de données personnelles 
    Lancelot-Miltgen, Caroline (2003) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Convincing consumers to share personal data: double-edged effect of offering money 
    Weydert, Valentine; Desmet, Pierre; Lancelot-Miltgen, Caroline (2020) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    L’efficacité d’un email à vocation commerciale : étude de l’influence des caractéristiques socio-démographiques des internautes sur le processus de réponse 
    Gauthier, Stéphanie; Munier, Thibaut; Costes, Yseulys; Lancelot-Miltgen, Caroline (2005) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Big girls, you are beautiful: the positive consumer response towards inclusive sizing 
    Parguel, Béatrice; Pantin-Sohier, G.; Lancelot-Miltgen, C. (2022) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo