• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Celebrities in advertising: the role of congruency

Thumbnail
View/Open
CR359.pdf (256.6Kb)
Date
2006
Publisher city
Paris
Publisher
Université Paris-Dauphine
Collection title
Cahiers DMSP
Collection Id
359
Dewey
Publicité Relations publiques
Sujet
Congruence; Endossement; Célébrités; Parrainage publicitaire; Endorsment; Celebrities
JEL code
M37; M31
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4202
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Korchia, Michaël
Fleck-Dousteyssier, Nathalie
Type
Document de travail / Working paper
Item number of pages
19
Abstract (FR)
La congruence est un concept utilisé dans de nombreux courants de recherche, notamment l’extension de marque, le parrainage ou la publicité. Cette communication vise à démontrer l’intérêt de considérer ce concept selon les deux dimensions définies par Heckler et Childers (1992), à savoir la pertinence et le côté attendu, dans le cas de publicités faisant appel à des célébrités. Une échelle de mesure, adaptée des travaux de Fleck-Dousteyssier, Darpy et Roux (2005) sur le parrainage, est proposée et testée empiriquement.
Abstract (EN)
The concept of congruence has been used in many research streams like brand extensions, sponsorship, or advertising. This paper aims to show the interest of considering this concept through the two dimensions proposed by Heckler and Childers (1992): relevancy and expectancy, in the case of celebrity endorsers in advertising. In order to measure this concept, we will then develop and empirically test a scale adapted from the works of Fleck-Dousteyssier, Darpy and Roux (2005) on sponsorship.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.