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Assessing Enterprise's Knowledge Management Maturity Level

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Date
2008
Lien vers un document non conservé dans cette base
http://basepub.dauphine.fr/xmlui/handle/123456789/2087
Indexation documentaire
Direction d'entreprise
Subject
Knowledge management systems; Sociotechnical approach; KM maturity levels; Modelling; People-focused; Organisational learning
Code JEL
M1
Réf version publiée
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-87783-7_48
Titre du colloque
WSKS 2008 First World Summit on the Knowledge Society
Date du colloque
09-2008
Ville du colloque
Athènes
Pays du colloque
Grèce
Titre de l'ouvrage
The Open Knowledge Society. A Computer Science and Information Systems Manifesto. First World Summit on the Knowledge Society, WSKS 2008, Athens, Greece, September 24-26, 2008. Proceedings
Auteur
Lytras, Miltiadis; Ordonez de Pablos, Patricia; Vossen, Gottfried; Avison, David; Tennyson, Robert; Damiani, Ernesto; Carroll, John M.
Nom de l'éditeur
Springer
Ville de l'éditeur
Berlin
Année
2008
Nombre total de pages
753
ISBN
978-3-540-87782-0
URL de l'ouvrage
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-87783-7
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/4137
Collections
  • LAMSADE : Publications
Métadonnées
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Auteur
Grundstein, Michel
Type
Communication / Conférence
Nombre de pages du document
380-387
Résumé en anglais
Knowledge is not manageable as if it was a data or information. Consequently, Knowledge Management (KM) must address activities that utilize and create knowledge more than knowledge by itself. With regard to this issue, we elaborated a sociotechnical approach of Knowledge Management within the enterprise, and we synthesized it into an empirical model called Model for General Knowledge Management within the Enterprise (MGKME). One purpose of this model is to serve as a template to enable assessing the Enterprise’s KM maturity level.

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