• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • LAMSADE (UMR CNRS 7243)
  • LAMSADE : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • LAMSADE (UMR CNRS 7243)
  • LAMSADE : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

GAMETH®: a constructivist and learning approach to identify and locate crucial knowledge

Grundstein, Michel (2009), GAMETH®: a constructivist and learning approach to identify and locate crucial knowledge, International Journal of Knowledge and Learning, 5, 3/4, p. 289-305. http://dx.doi.org/10.1504/IJKL.2009.031227

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2009
Nom de la revue
International Journal of Knowledge and Learning
Volume
5
Numéro
3/4
Éditeur
Inderscience Publishers
Pages
289-305
Identifiant publication
http://dx.doi.org/10.1504/IJKL.2009.031227
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Grundstein, Michel
Résumé (EN)
In the knowledge society, the enterprise increasingly develops its activities in a planetary space. The actors are confronted with new situations that increase their initiatives and responsibilities, whatever their roles and their hierarchical positions are. For their missions, through the enterprise's information and knowledge system, beyond relevant information, they must have access to knowledge and individual and collective skills widely distributed in the planetary space of their organisation. In such context, the challenge is to well identify and locate 'crucial knowledge' that is a set of knowledge, which is essential for the enterprise. This article presents GAMETH®, a constructivist and learning approach to identify and locate crucial knowledge. This approach fits with the 'locating generic KM process' that constitutes one of the operating elements of the model for general knowledge management within the enterprise (MGKME).
Mots-clés
Learning; Information systems; Crucial knowledge; Skills; Hierarchical positions; Responsability; Initiative; Planetary spaces; Knowledge society; Constructivist; MGKME; interpretative frameworks; Generic KM; Knowledge Management (KM); GAMETH; knowledge identification; activity analysis
JEL
M1 - Business Administration

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    GAMETH A Process Modeling Approach to Identify and Locate Crucial Knowledge 
    Grundstein, Michel; Rosenthal-Sabroux, Camille (2009) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    A Process Modeling Approach to Identify and Locate Potential Crucial Knowledge: The GAMETH Framework 
    Rosenthal-Sabroux, Camille; Grundstein, Michel (2005) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    GAMETH: A Decision Support Approach to Identify and Locate Potential Crucial Knowledge 
    Rosenthal-Sabroux, Camille; Grundstein, Michel (2004) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    A Way to Highlight Crucial Knowledge for Extended Company's Employees 
    Rosenthal-Sabroux, Camille; Grundstein, Michel (2003) Document de travail / Working paper
  • Vignette de prévisualisation
    Une aide à la décision pour le repérage des connaissances potentiellement cruciales dans un projet de conception : application du cadre directeur GAMETH 
    Rosenthal-Sabroux, Camille; Grundstein, Michel (2004) Chapitre d'ouvrage
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo