• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
Search 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • Search
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis research centreBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Discover

Date Issued
2009 (12)
Type
Thèse (12)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Brands’ participative operations: why and how should brands make consumers participate? From the understanding of participative operations and consumers’ motivations to engage in to the analysis of their effects on brand. Opérations participatives des marques : pourquoi et comment faire participer les consommateurs ? De la compréhension des opérations participatives et des motivations des consommateurs à s’y engager à l’analyse de leurs effets sur la marque 

Reniou, Fanny (2009-12) Thèse
Thumbnail

The spinning top theory : a cultural approach to the usage(s) of information technologies. La théorie de la toupie : une approche culturelle des usages des technologies de l’information 

Walsh, Isabelle (2009-12) Thèse
Thumbnail

La tendance de certains consommateurs à tout garder.  

Guillard, Valérie (2009-11) Thèse
Thumbnail

The decision-making process in complex systems : an analysis of a systemic intervention. Le processus de décision dans les systèmes complexes : une analyse d’une intervention systémique 

Bérard, Céline (2009-11) Thèse
Thumbnail

Management of Islamic Private Equity Funds of Funds for the Development of Arab Countries. La gestion des fonds de fonds islamiques de capital investissement pour le développement des pays arabes 

Abou-Zeid, Amr (2009-06-03) Thèse
Thumbnail

Formation de l’audience et comportement du consommateur : le cas de la presse sportive périodique. Press readership shaping and consumer behavior.  

Etienne, Jean-François (2009) Thèse
Thumbnail

Accountability et ethnicité dans une congrégation religieuse : l’Armée du Salut en France, en Suisse, au Royaume-Uni et en Suède. Accountability and ethnicity in a religious setting: the Salvation Army in France, Switzerland, the United Kingdom and Sweden.  

Joannides, Vassili (2009) Thèse
Thumbnail

Hétérogénéité des croyances et équilibre des marchés financiers. Heterogeneous beliefs and equilibrium market models.  

Ben Mansour Kharraz, Selima (2009) Thèse
Thumbnail

Alliance de marques et création de valeur : une approche interorganisationnelle - Application aux marchés du commerce équitable et de l’alimentation santé.  

Coulibaly, Mantiaba (2009) Thèse
Thumbnail

Learning while doing in organizing processes: The emergence of governance and steering of competitivity clusters. Le pilotage chemin faisant : émergence des modes de gouvernance et de pilotage des pôles de compétitivité 

Fen Chong, Stéphanie (2009) Thèse
  • 1
  • 2
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo