• français
    • English
  • français 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La formalisation de l'éthique : un outil stratégique pertinent pour l'entreprise

Thumbnail
View/Open
033123.pdf (69.14Kb)
Date
2000
Dewey
Gestion d'entreprise
Sujet
Ethique; stratégie; formalisation; code
JEL code
D21; M14
Journal issue
Finance Contrôle Stratégie
Volume
3
Number
3
Publication date
09-2000
Article pages
101-123
Publisher
Economica
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/3273
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Mercier, Samuel
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
La formalisation éthique prend l’aspect d’un document de référence rédigé par l’entreprise énonçant ses valeurs, principes et croyances. L’analyse des politiques éthiques des grandes entreprises montre qu’elle devient une nouvelle dimension de la politique d’entreprise complétant la stratégie. L’étude de cette instrumentalisation sera suivie par une analyse critique.
Abstract (EN)
Ethical formalization is a statement setting down corporate values, principles and beliefs. Analysis of ethics policies in large France based companies shows that it is becoming a new dimension of management completing corporate strategy. The study of these ethical formal policies is followed by a criticism.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.