• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Les modes de contrôle entre clients et fournisseurs

Nogatchewsky, Gwenaëlle (2002), Les modes de contrôle entre clients et fournisseurs, 23ème congrès de l’Association Française de Comptabilité, 2002-05, Toulouse, France

View/Open
Nogatchewsky-1.pdf (97.41Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2002
Conference title
23ème congrès de l’Association Française de Comptabilité
Conference date
2002-05
Conference city
Toulouse
Conference country
France
Pages
19
Metadata
Show full item record
Author(s)
Nogatchewsky, Gwenaëlle
Abstract (FR)
Cet article présente les résultats d'une recherche analysant les modes de contrôle entre un équipementier automobile et ses fournisseurs. L'étude montre que le client utilise séparément ou conjointement trois types de contrôle (sur les résultats, les procédés de travail et les comportements) en fonction du rapport de pouvoir et de dépendance qu'il entretient avec son fournisseur. En outre, le développement de relations interpersonnelles apparaît comme une stratégie de contrôle informel développée par la partie dominée.
Abstract (EN)
This article presents the results of a research, analysing modes of control between a car component maker and its suppliers. The study shows that the customer uses separately or conjointly three types of control (on results, on working process or on behaviour), depending on the power - dependence relationship with its supplier. Moreover, the development of interpersonal relationships seems to be a strategy of informal control for the dominated party.
Subjects / Keywords
relation client–fournisseur; contrôle interorganisationnel; interpersonal relationships; dependence; power; buyer-supplier relationship; interorganisational control; relations interpersonnelles; dépendance; pouvoir
JEL
M41 - Accounting

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Modes de coordination et performance des relations client-fournisseur: l'effet modérateur des risques collaboratifs 
    Mothe, Caroline; Nogatchewsky, Gwenaëlle; Donada, Carole (2020) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Les configurations de contrôle dans les relations client-fournisseur – Environnement, organisation du client, finalités et modalités du contrôle 
    Nogatchewsky, Gwenaëlle (2005) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Du contrôle social au contrôle par le marché dans les relations client-fournisseur 
    Beaujolin, Rachel; Nogatchewsky, Gwenaëlle (2004) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Partenariat, vassalité, marché et seigneurie : 4 configurations de contrôle client-fournisseur 
    Donada, Carole; Nogatchewsky, Gwenaëlle (2008) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    L'exercice du contrôle dans la relation client-fournisseur 
    Nogatchewsky, Gwenaëlle (2003) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo