• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

Brand-sex as a primary category in brand categorization process

Darpy, Denis; Azar, Salim (2008), Brand-sex as a primary category in brand categorization process, The 4th thought leaders international conference on brand management, 2008-04, Birmingham, United Kingdom

Type
Communication / Conférence
Date
2008
Titre du colloque
The 4th thought leaders international conference on brand management
Date du colloque
2008-04
Ville du colloque
Birmingham
Pays du colloque
United Kingdom
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Darpy, Denis
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Azar, Salim
Résumé (EN)
Prevailing research works on brand as a person metaphor highlights the existence of brand-sexual associations. However, the impact of such attributions on brand categorization did not receive any attention. This paper is an attempt to explore the importance of brand-sex on consumer’s brand categorization process. The results suggest that brand-sex is a primary category. Moreover, no support to the human sex and gender identity as predictors of brand categorization and sexual perception of brands was provided.
Mots-clés
Marque; Brand; Gender; Categorization; Etudes du consommateur; Genre; Catégorisation (psychologie); Comportement du consommateur
JEL
M31 - Marketing

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    New perspectives for brand categorization process: the case of brand-sex 
    Darpy, Denis; Azar, Salim (2008) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Centrality of Brand Sex in Brand Categorization 
    Azar, Salim (2007-09) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Rethinking brand feminine dimension: brand femininity or brand femininities? 
    Darpy, Denis; Azar, Salim (2009) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Brand Masculinity or Brand Masculinities? Toward a New Brand-Typology 
    Azar, Salim; Darpy, Denis (2010) Chapitre d'ouvrage
  • Vignette de prévisualisation
    Brand Masculinity or Brand Masculinities? Toward a New Brand-Typology 
    Azar, Salim; Darpy, Denis (2009) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo