• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

L’adoption du e-learning selon la « grounded theory», facteur de cohérence des pratiques de formation dans les entreprises

Baujard, Corinne (2004), L’adoption du e-learning selon la « grounded theory», facteur de cohérence des pratiques de formation dans les entreprises, 9ème Conférence de l’AIM : "Systèmes d'information : perspectives critiques", 2004-05, Evry, France

View/Open
Aim04_Baujard.pdf (112.5Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2004
Conference title
9ème Conférence de l’AIM : "Systèmes d'information : perspectives critiques"
Conference date
2004-05
Conference city
Evry
Conference country
France
Pages
8
Metadata
Show full item record
Author(s)
Baujard, Corinne
Abstract (FR)
L’objectif de cette communication est de présenter les premiers résultats d’une recherche. Le choix de la méthodologie résulte des particularités du contexte. La démarche inductive préconisée par lagrounded theory fait apparaître le rôle prépondérant des motifs d’adoption du e-learning dans l’examen des retours d’expérience. Le contexte de la décision d’adoption est largement dépendant de l’existence d’une cohérence entre l’environnement technologique, la qualité du système d’information et les pratiques de formation utilisées par les entreprises. L’avantage que peut revêtir la solution e-learning est autant lié à ces paramètres qu’aux volontés managériales des dirigeants des entreprises.
Abstract (EN)
The aim of this press release is to present the first results of a piece of research. The choice of methodology results from the specificities of the context. The inductive approach advocated by the grounded theory highlights the preponderant role of adoption of e-learning methods in the examination of experience gained. The context of the adoption decision is largely dependent on the existence of coherence between the technological environment, the quality of the information system and the training practises used by the companies. The advantage that e-learning can bring is as much linked to these factors as to the managerial desires of the heads of companies.
Subjects / Keywords
cohérence; Systèmes d’information; Grounded Theory; e-learning; pratiques de formation
JEL
M54 - Labor Management
M15 - IT Management
D83 - Search; Learning; Information and Knowledge; Communication; Belief; Unawareness

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Contraintes d'adoption e-learning et leurs répercussions sur la cohérence des pratiques de formation dans les entreprises selon la Grounded Theory 
    Baujard, Corinne (2004) Document de travail / Working paper
  • Thumbnail
    Les contraintes d'adoption du e-learning et leurs répercussions sur la cohérence des pratiques de formation dans les entreprises, du e-business à la e-GRH 
    Baujard, Corinne (2004) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Stratégie d’apprentissage et cohérence du e-learning dans les pratiques de formation des entreprises 
    Baujard, Corinne (2004) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Stratégies d'adoption e-learning et pratiques de formation de grandes entreprises 
    Baujard, Corinne (2004) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    L'intégration des contraintes d'adoption du e-learning dans le processus de formation des entreprises 
    Baujard, Corinne (2005) Chapitre d'ouvrage
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo