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Valeur et sincérité perçues d'une promotion multi-mécanismes

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DePechpeyrou_Parguel_Mimouni_Desmet.pdf (172.8Kb)
Date
2006-01
Alternative titles
Perceived value and trustworthiness of a multi-mechanism promotion
Link to item file
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00146620
Dewey
Marketing
Sujet
promotion multi-mécanismes; valeur perçue; sincérité perçue; expérimentation; multi-mechanism promotion; perceived value; experimentation; perceived trustworthiness
JEL code
M30; M31
Conference name
Venice-Paris 5th Marketing Trends Congress
Conference date
01-2006
Conference city
Venise
Conference country
Italie
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/2505
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
de Pechpeyrou, Pauline
Parguel, Béatrice
Mimouni, Aîda
Desmet, Pierre
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
23
Abstract (FR)
Une promotion multi-mécanismes associe dans la même communication plusieurs mécanismes promotionnels mis en place par le distributeur et l'industriel. D'après la théorie des prospects, la multiplication des mécanismes devrait être créatrice de valeur pour le consommateur. Une expérimentation inter-sujet sur 210 consommateurs, proposant un ou plusieurs mécanismes monétaires pour une valeur constante de l'offre, montre que la promotion simple est préférée. De plus les résultats mettent en avant l'importance de la sincérité perçue dans la valeur perçue d'une offre promotionnelle.
Abstract (EN)
A multi-mechanism sales promotion includes in the same communication several promotion techniques offered either by the retailer or the producer. Framing theory suggests that increasing the number of techniques could increase the perceived value for consumers. A between-subjects experimentation on 210 consumers proposing several offers with the same monetary value indicates that simpler, mono-mechanism offers are preferred. Furthermore, results clearly underline the importance of trustworthiness in the valuation process.

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