• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - No thumbnail

Evolution technologique et qualité : impact de l'utilisation des sites Web sur la qualité perçue en magasin

Rolland, Sylvie (2005), Evolution technologique et qualité : impact de l'utilisation des sites Web sur la qualité perçue en magasin, Actes du 21è congrès de l'AFM (Association Française du Marketing) - Nancy, 2005-05, Nancy, France

Type
Communication / Conférence
External document link
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00143042/fr/
Date
2005
Conference title
Actes du 21è congrès de l'AFM (Association Française du Marketing) - Nancy
Conference date
2005-05
Conference city
Nancy
Conference country
France
Pages
40
Metadata
Show full item record
Author(s)
Rolland, Sylvie
Abstract (FR)
Fondé sur la littérature portant sur Internet et sur les changements comportementaux consécutifs à l'extension des systèmes de vente, cet article a pour objectif d'étudier l'influence de l'utilisation du Web sur la qualité perçue par le consommateur en magasin.Cette recherche souligne la nécessité de revoir le construit de la qualité perçue dans le cadrede l'utilisation croissante des technologies, notamment des sites Web marchands, par les consommateurs.
Abstract (EN)
Based on consumer behaviors in multichannel distribution literature and academic studies on the Internet, this article focuses on how the use of the web site may influence the consumer's perception of quality in-store. This research highlights the need to redefine quality parameters taking into account the development of multichannel distribution, especially the development of Web sites.
Subjects / Keywords
Perceived quality; Multichannel distribution; In-store behavior; Qualité perçue; Distribution multicanal; comportement en magasin; Internet
JEL
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    La qualité des sites Web marchands en distribution : proposition d'une échelle de mesure E-Qual 
    Rolland, Sylvie; Wallet-Wodka, Déborah (2003) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Un bilan de 20 ans de certification des systèmes de management de la qualité : les apports perçus de la certification ISO 9000 par les managers 
    Rolland, Sylvie (2009) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Exploration des effets du degré de technologie perçu du magasin sur le comportement de magasinage 
    Goudey, Alain (2013-07) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Etude exploratoire de la communication numérique sur le lieu de vente : effets du degré de technologie perçu du magasin 
    Goudey, Alain (2011) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Explaining and Predicting the Impact of Branding Alliances and Web Site Quality on Initial Consumer Trust of E-Commerce Web Sites 
    Lowry, Paul Benjamin; Vance, Anthony; Moody, Greg; Beckman, Bryan; Read, Aaron (2008) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo