• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail

Mesures d'audience sur internet : à la croisée des chemins entre approche publicitaire et marketing direct

de Pechpeyrou, Pauline; Desmet, Pierre; Goudey, Alain (2003), Mesures d'audience sur internet : à la croisée des chemins entre approche publicitaire et marketing direct, 2ème Journée de recherche sur le E-Marketing, AFM-AIM, 2003-09, Nantes, France

View/Open
Mesures_d_audience_sur_Internet.pdf (234.3Kb)
Type
Communication / Conférence
Date
2003
Conference title
2ème Journée de recherche sur le E-Marketing, AFM-AIM
Conference date
2003-09
Conference city
Nantes
Conference country
France
Pages
15
Metadata
Show full item record
Author(s)
de Pechpeyrou, Pauline
Desmet, Pierre
Goudey, Alain
Abstract (FR)
Principalement sous forme de bannières, la communication sur Internet offre des possibilités de communication attractives mais ne représente encore qu’une très faible partie des investissements publicitaires tous média considérés. La mesure de l’audience et sa qualification sont essentielles tant pour le site qui cherche à connaître son trafic et ses performances, que pour l’annonceur qui vise à mettre en œuvre une politique de communication online. Or, du fait de la spécificité et de la jeunesse du média Internet, les outils de mesure sont encore balbutiants et leur divergence est un frein au développement de la communication publicitaire. Cet article présente les caractéristiques et les différences entre les mesures de fréquentation sur le site (site centric) et celles effectuées à partir de panels (user centric). Sont ensuite abordés les obstacles, tant méthodologiques que techniques, qui restent encore à surmonter pour harmoniser les méthodes de mesure d’audience.
Abstract (EN)
Mainly based on banners, online communication is very attractive but consists in a small part of overall advertisement investments. Audience measurement and its qualification are primordial for both sites which want to measure their traffic and performance, and also for announcers who want to plan online communication. As the Internet is still a new media, measuring tools are slowly becoming mature and their diversity is slowing down online investment in communication. This article deals with characteristics and differences between site centric approaches and user centric ones. The authors try to underline methodological and technical difficulties for normalizing audience measurement.
Subjects / Keywords
Panels; Communication; Mesure; Audience; Internet; Performance
JEL
M31 - Marketing
L86 - Information and Internet Services; Computer Software

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Consumer's perceptions and evaluations of virtual bundling 
    Desmet, Pierre; de Pechpeyrou, Pauline; Sabri, Ouidade; Parguel, Béatrice (2006) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Valeur et sincérité perçues d'une promotion multi-mécanismes 
    de Pechpeyrou, Pauline; Parguel, Béatrice; Mimouni, Aîda; Desmet, Pierre (2006-01) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Perceptions et évaluations du lot virtuel par le consommateur 
    Desmet, Pierre; Sabri, Ouidade; Parguel, Béatrice; de Pechpeyrou, Pauline (2006) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Perceived value and trustworthiness of a multi-mechanism promotion 
    Parguel, Béatrice; de Pechpeyrou, Pauline; Desmet, Pierre; Mimouni, Aîda (2006) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Valeur et sincérité perçues d'une promotion multi-mécanismes 
    Desmet, Pierre; Mimouni, Aîda; Parguel, Béatrice; de Pechpeyrou, Pauline (2006) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo