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Parguel, Béatrice (62)
Parguel, Béatrice (30)
Benoît-Moreau, Florence (24)Benoît-Moreau, Florence (12)Larceneux, Fabrice (11)Mimouni, Aîda (9)Sabri, Ouidade (9)de Pechpeyrou, Pauline (7)Monnot, Elisa (7)Reniou, Fanny (7)... Plus d'optionsSujetMarketing (9)Greenwashing (8)marketing (6)Communication sociétale (5)expérimentation (5)greenwashing (5)communication sociétale (4)Ecological image (4)experiment (4)Luxe (4)... Plus d'optionsAnnée2010 - 2017 (72)2006 - 2009 (22)Type de documentCommunication / Conférence (67)Article accepté pour publication ou publié (19)Chapitre d'ouvrage (7)Ouvrage (1)

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Il paraît que je suis soucieux de la nature : L’étiquetage social pour encourager les comportements responsables chez les préadolescents 

Bourjot-Deparis, Julien; Charry, Karine; Parguel, Béatrice (2015) Communication / Conférence
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Coping with copies! A study of risks perception and coping strategies in luxury counterfeit consumption among affluent consumers 

Pueschel, julia; Chamaret, Cecile; Parguel, Béatrice (2016) Communication / Conférence
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Sustainability of collaborative consumption in question: When second-hand P2P platforms stimulate green consumers' impulse buying and overconsumption 

Parguel, Béatrice; Lunardo, Renaud; Benoît-Moreau, Florence (2016) Communication / Conférence
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Can evoking nature in advertising mislead consumers? The power of ‘executional greenwashing' 

Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence; Russell, Cristel (2015) Article accepté pour publication ou publié
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Nudging creativity: The effect of priming on individual ideation 

Parguel, Béatrice; Agogué, mARINE; Cassotti, Mathieu; Hooge, Sophie (2016) Communication / Conférence
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The double-edge effect of donation size in retailers charity promotions: When scepticism cools the warm-glow effect 

Mimouni -Chaabane, Aida; Parguel, Béatrice (2016) Communication / Conférence
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La collaboration entre consommateurs est-elle toujours vertueuse pour l’environnement ? Le cas des plateformes d’achat d’occasion 

Parguel, Béatrice; Lunardo, Renaud; Benoît-Moreau, Florence (2016) Communication / Conférence
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I’ve been told I’m good and I love to do as I’m told : When Social Labeling Induces Lasting Pro- Environmental Behaviors in Tweens via a Simple Process 

Charry, Karine; Bourjot-Deparis, Julien; Parguel, Béatrice (2015) Communication / Conférence
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Can Evoking Nature In Advertising mislead Consumers? the Power of ‘executional Greenwashing 

Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence; Russell, Cristel (2014) Communication / Conférence
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"Lost in translation" : l’acculturation au luxe du consommateur expatrié 

Parguel, Béatrice; Chamaret , Cécile (2015) Communication / Conférence
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