• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L’âge subjectif par-delà les frontières : une étude cross culturelle dans le secteur de la mode vestimentaire

Thumbnail
Date
2006
Link to item file
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00169081/en/
Dewey
Marketing
Sujet
Segmentation; Comportement du consommateur; Tendance d'âge subjectif; Symbolisme compensatoire; Marketing des seniors; Age cognitif; Age chronologique
JEL code
M31; L67
Journal issue
Décisions Marketing
Number
43-44
Publication date
07-2006
Article pages
55-65
Publisher
Cecoeduc
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/2313
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Guiot, Denis
Barak, Benny
Gould, Stephen
Lee, Keun
Zhang, Yong
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Cet article compare le degré de pertinence de l’âge subjectif pour segmenter le marché de la mode vestimentaire dans quatre pays : la Chine, la Corée du Sud, la France et les Etats-Unis. Après avoir validé une nouvelle échelle de mesure invariante entre les différentes cultures, les effets de l’âge subjectif sont mis en évidence sur l’innovativité et la fréquentation des médias. Les résultats obtenus permettent d’envisager la mise en œuvre d’une stratégie de standardisation relative fondée sur l’âge subjectif dans le secteur de l’habillement.
Abstract (EN)
This paper compares the relevance of subjective age as a criterion to segment the fashion market in four countries: China, South Korea, France and USA.Following the validation of a new invariant scale between cultures, the effects of subjective age on innovativeness and consumer media habits are highlighted. The obtained results make it possible to consider a glocalization strategy based on subjective age in the fashion industry.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.