• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

Le genre, fondements théoriques d'une notion multidisciplinaire

Benoît-Moreau, Florence; Delacroix, Eva (2020), Le genre, fondements théoriques d'une notion multidisciplinaire, in Éva, Delacroix; Benoît-Moreau, Florence, Genre et marketing: L'influence des stratégies marketing sur les stéréotypes de genre, EMS - Editions Management et Sociétés : Colombelles (Calvados), p. 15-34

Type
Chapitre d'ouvrage
Date
2020
Book title
Genre et marketing: L'influence des stratégies marketing sur les stéréotypes de genre
Book author
Éva, Delacroix; Benoît-Moreau, Florence
Publisher
EMS - Editions Management et Sociétés
Published in
Colombelles (Calvados)
ISBN
978-2-37687-369-3
Number of pages
259
Pages
15-34
Metadata
Show full item record
Author(s)
Benoît-Moreau, Florence
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Delacroix, Eva
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Subjects / Keywords
construction sociale; consommation; marketing
JEL
J16 - Economics of Gender; Non-labor Discrimination

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Genre et Marketing : l'influence des stratégies marketing sur les stéréotypes de genre 
    Benoît-Moreau, Florence; Delacroix, Eva (2020) Ouvrage
  • Thumbnail
    Les stéréotypes de genre dans l'habillement : le cas des tee-shirts à messages 
    Benoît-Moreau, Florence; Delacroix, Eva; Floch, Aurélie; Mottis, Elodie (2018) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Digital subsistence entrepreneurs on Facebook 
    Delacroix, Eva; Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence (2019) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    The benefits of the collaborative economy for financially constrained consumers : the case of second-hand buy-and-sell platforms 
    Benoît-Moreau, Florence; Delacroix, Eva; Parguel, Béatrice (2017) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Digital subsistence entrepreneurs in developed countries: Opportunities and limitations of peer-to-peer platforms 
    Delacroix, Eva; Benoît-Moreau, Florence; Parguel, Béatrice (2021) Chapitre d'ouvrage
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo