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Attitude à l’égard des prospectus : influence des bénéfices et coûts perçus

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Date
2020
Alternative titles
Attitude towards store flyers: the influence of perceived benefits and costs
Dewey
Publicité
Sujet
comportement; perspective expérientielle; consommation; behaviour; experiential perspective
JEL code
M.M3.M37; D.D1.D12
Journal issue
Décisions Marketing
Volume
97
Publication date
2020
Article pages
103-124
Publisher
EMS - Editions Management et Sociétés
DOI
http://dx.doi.org/10.7193/DM.097.103.124
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/21113
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
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Author
Parguel, Béatrice
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Mimouni-Chaabane, Aïda
10592 Théorie économique, modélisation et applications [THEMA]
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Cette recherche étudie l’influence relative des bénéfices et des coûts perçus du prospectus sur l’attitude à son égard. Une étude qualitative identifie d’abord les bénéfices (utilitaire, d’exploration et de divertissement) et les coûts (environnemental et budgétaire) associés au prospectus. Une étude quantitative montre ensuite la prédominance du bénéfice de divertissement dans l’explication de l’attitude à l’égard du prospectus. Ces résultats replacent le prospectus dans une perspective expérientielle de la consommation et offrent aux enseignes des pistes concrètes afin de mieux concevoir leurs prospectus.
Abstract (EN)
This research studies the relative influence of perceived benefits and costs on attitude towards store flyers. A qualitative study identifies the perceived benefits (utilitarian, exploration, and entertainment) and costs (environmental and budget) of store flyers. A quantitative study shows the predominance of entertainment benefits in explaining the attitude towards the store flyer. Based on these results, the article advocates for an experiential perspective for the study of store flyers and provides retailers with practical recommendations on how to manage them.

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