• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Trois essais sur la consommation de contrefaçon de luxe par les ressortissants du CCG

Three essays on luxury counterfeit consumption by GCC nationals

Thumbnail
View/Open
2019PSLED006.pdf (3.490Mb)
Date
2019-05-07
Dewey
Marketing
Sujet
Consommation de contrefaçon; Consommation de luxe; Consommateurs du Golfe; Emirats Arabes Unis; Counterfeit consumption; Luxury consumption; GCC consumers; United Arab Emirates
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/20558
Collections
  • DRM : Thèses
Metadata
Show full item record
Author
Eremeeva, Julia
Thesis supervisor
Darpy, Denis; Parguel, Béatrice
Type
Thèse
Abstract (FR)
Les trois essais de cette thèse offrent un cadre conceptuel pour comprendre la consommation de produits de luxe contrefaits dans les pays du Golfe par des consommateurs parmi les plus riches au monde. Le premier essai examine les risques associés à cette consommation et identifie les stratégies mises en place par les consommateurs pour faire face à la dissonance cognitive qui en résulte. Le deuxième essai éclaire l’influence positive, et inattendue, de l'âge du consommateur sur cette consommation par l’histoire singulière des pays du Golfe. Le troisième essai met en avant les motivations à cette consommation qui n’étaient pas encore apparues dans une littérature généralement assise sur l’étude des consommateurs occidentaux et asiatiques.
Abstract (EN)
The three essays of this thesis provide a conceptual framework to explain GCC affluent nationals’ luxury counterfeit consumption. The first essay examines the risks associated with such consumption and identifies the coping strategies used to deal with the resulting cognitive dissonance. The second essay explains the unexpected positive influence of consumers’ age on such consumption by the specific historical context of the GCC countries. The third essay reveals GCC consumers’ motivations to such consumption that were not mentioned in a literature usually concentrated on Western and Asian consumers.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.