• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aide à la décision basée sur le contexte pour former des groupes d'apprenants pertinents

Thumbnail
Date
2019
Dewey
Recherche opérationnelle
Sujet
Contexte; Aide à la décision (multicritère); Ensembles approximatifs (Dominance-based Rough Set Approach); Environnement collaboratif de travail; Apprentissage en ligne; Context-aware computing; Decision support; Multi-Criteria Decision Analysis; Dominance-based Rough Set Approach; Collaborative Work Environment; e-learning
Conference name
XXXVIIème Congrès INFORSID, INFORSID 2019
Conference date
06-2019
Conference city
Paris
Conference country
France
Book title
XXXVIIème Congrès INFORSID, INFORSID 2019
Author
Roose, Philippe
Publisher
Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik
Year
2019
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/19630
Collections
  • LAMSADE : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Negre, Elsa
989 Laboratoire d'analyse et modélisation de systèmes pour l'aide à la décision [LAMSADE]
Abel, Marie-Hélène
389870 Heuristique et Diagnostic des Systèmes Complexes [Compiègne] [Heudiasyc]
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
9-11
Abstract (FR)
Travailler en groupe vise à dépasser le résultat qui pourrait être obtenu par la simple somme de résultats obtenus individuellement. À cet effet, la définition du groupe est un élément clé : comment choisir les membres de ce dernier, sur quels critères les identifier ? Dans notre travail, nous nous concentrons sur le processus de formation de groupes d’apprenants en tenant compte de leurs caractéristiques et plus généralement du contexte dans lequel ils évoluent. Nous précisons ce que nous entendons par contexte avant de présenter notre approche d’aide à la décision basée sur le contexte pour former des groupes d’apprenants pertinents. À l’aide d’un exemple, nous montrons comment utiliser notre processus de classification multicritère pour l’aide à la décision.
Abstract (EN)
Working in groups aims to exceed the result that could be obtained by the simple sum of results achieved individually. To this end, the definition of the group is a key element: How to choose the members of the latter, on what criteria to identify them? In our work we focus on the process of forming groups of learners taking into account the characteristics of learners and more generally the context in which they evolve. We specify what we mean by context before presenting our context-based decision support to form relevant groups of learners. Using a motivating example, we illustrate how to use the multi-criteria classification process for decision support

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.