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Motivations for Participation and e-WOM Among Supporters of Crowdfunding Campaigns

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Date
2016
Dewey
Relations publiques - Sponsoring, mécénat...
Sujet
crowdfunding; motivations; on line community; electronic word of mouth
JEL code
G.G2.G24; D.D8.D85; O.O3.O33
DOI
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_40
Book title
Strategic Innovative Marketing
Author
Androniki Kavoura, Damianos P., SakasPetros Tomaras
Publisher
Springer
Publisher city
Berlin Heidelberg
Year
09-2016
ISBN
978-3-319-33865-1
Book URL
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/19159
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
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Author
Lacan, Camille
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Desmet, Pierre
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Type
Chapitre d'ouvrage
Item number of pages
40
Abstract (FR)
Pour le financement participatif, une campagne est un succès si les fonds sont collectés avant l'échéance, la compréhension des motivations des contributeurs est donc cruciale. L'étude empirique confirme les effets positifs des motivations économique, philantropique, sociale et de réseau sur le succès de l'opération. De plus deux modérateurs importants sont identifiés: le genre et la sensibilité économique. Les résultats montrent aussi que le sentiment d'une utilité sociale encourage le bouche-à-oreille électronique et permet au porteur de projet de développer son capital social.
Abstract (EN)
In the crowdfunding model, a campaign succeeds by collecting the funds required over a predefined duration. This study examines the motivations that encourage supporter participation. The results of an empirical study validate the effect of economic, philanthropic, networking, and social utility motivations on the campaign’s success. However, economic sensitivity and gender are important moderators of participation. The results also show that the feeling of social utility encourages electronic word of mouth (e-WOM) and helps develop the social capital of the project creators.

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