Show simple item record

dc.contributor.authorLacan, Camille
dc.contributor.authorDesmet, Pierre
dc.date.accessioned2019-05-17T10:22:23Z
dc.date.available2019-05-17T10:22:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/18921
dc.description.abstractfrEn dépit de l'intérêt croissant pour le financement participatif, la question du faible taux de réussite des campagnes reste une question importante et non traitée : moins de la moitié des campagnes sont en mesure d'atteindre leurs objectifs. Le rôle de la plateforme Internet dans le succès des appels ouverts du créateur vers la foule des contributeurs n’a pas encore été étudié. Pour combler cette lacune, cette étude étudie l'impact de la plate-forme sur la participation des contributeurs à la campagne. En s'appuyant sur la théorie du marché bilatéral, l'étude empirique révèle que la plate-forme Internet joue un rôle central au-delà de la fonction de communication d'un site Web. Les résultats sont cohérents avec cette hypothèse et montrent qu’une attitude négative envers la plate-forme Internet réduit à la fois la volonté de soutenir et de partager le bouche à oreille sur un projet. De plus ils mettent en évidence l'effet des facteurs de risque qui augmentent l'attitude négative des contributeurs en agissant sur le degré d'utilité et la difficulté perçue de la plate-forme.en
dc.language.isoenen
dc.subjectCrowdfundingen
dc.subjectwillingness to supporten
dc.subjectword-of-mouthen
dc.subjecttwo-sided marketen
dc.subject.ddc659en
dc.subject.classificationjelG.G2.G24en
dc.subject.classificationjelL.L8.L86en
dc.subject.classificationjelO.O3.O33en
dc.titleDoes the Crowdfunding Platform Matter? Risks of a Negative Attitude towards the Platform in a Two-Sided Marketen
dc.typeCommunication / Conférence
dc.description.abstractenDespite the growing interest in crowdfunding, a major issue is the campaign success rate. Less than half of the campaigns are able to reach their goals. However, previous studies have neglected that the creator‘s open calls towards the contributor population involve an Internet platform. To fill the gap, this study investigates the impact of the platform on the contributor participation in the campaign. Drawing on two-sided market theory, the empirical study reveals that crowdfunding platform plays a central role beyond the communication function of a website. Results are consistent with this view and demonstrate the effect of risk factors that increase the negative attitude of contributors by acting on the degree of usefulness and perceived difficulty of the platform. Finally, a negative attitude towards the Internet platform reduces both the willingness to support and to share word of mouth about a project.en
dc.identifier.citationpages333-340en
dc.relation.ispartoftitleMarketing in a Post-Disciplinary Era : Proceedingsen
dc.relation.ispartofeditorDavid Fortin
dc.relation.ispartofeditorLucie K. Ozanne
dc.relation.ispartofpublnameAustralia New Zealand Marketing Academyen
dc.relation.ispartofdate2016
dc.identifier.urlsitehttp://pandora.nla.gov.au/pan/25410/20180918-0906/ANZMAC%20proceedings%202016.pdfen
dc.contributor.countryeditoruniversityotherFRANCE
dc.subject.ddclabelSponsoring, Mécénaten
dc.relation.ispartofisbn978-0-473-37660-4en
dc.relation.conftitleAustralian and New Zealand Marketing Academy Conference. (ANZMAC) 2016en
dc.relation.confdate2016
dc.relation.confcityChristchurchen
dc.relation.confcountryNew Zealanden
dc.relation.forthcomingnonen
dc.description.ssrncandidatenonen
dc.description.halcandidateouien
dc.description.readershiprechercheen
dc.description.audienceInternationalen
dc.relation.Isversionofjnlpeerreviewednonen
dc.relation.Isversionofjnlpeerreviewednonen
dc.date.updated2019-05-14T14:12:52Z
hal.person.labIds1032
hal.person.labIds1032
hal.identifierhal-02132615*


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record