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Does the crowdfunding platform matter? Risks of negative attitudes in two-sided markets

Lacan, Camille; Desmet, Pierre (2017), Does the crowdfunding platform matter? Risks of negative attitudes in two-sided markets, Journal of Consumer Marketing, 34, 6, p. 472-479. 10.1108/JCM-03-2017-2126

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2017
Journal name
Journal of Consumer Marketing
Volume
34
Number
6
Pages
472-479
Publication identifier
10.1108/JCM-03-2017-2126
Metadata
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Author(s)
Lacan, Camille
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Desmet, Pierre
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Abstract (FR)
Le financement participatif (crowdfunding) est de plus en plus utilisé pour collecter des fonds auprès d'un grand nombre de contributeurs. Au delà du projet par lui-même et de son porteur, le choix des contributeurs est aussi influencé par la plate-forme Internet qui présente le projet et qui joue ainsi un rôle d'intermédiaire. Une étude en ligne montre que la plateforme influence non seulement la décision de participer au financement mais aussi la décision d'émettre du bouche-à-oreille pour faire connaître la campagne.
Abstract (EN)
Crowdfunding offers a popular means to raise donations online from many contributors. Open calls for contributions involve another actor too, namely, the Internet platform that maintains the two-sided market. This article examines the effect of this intermediary on contributors’ willingness to participate in crowdfunding projects.Design/methodology/approach: An online survey measures the relative effect of contributors’ attitudes toward the crowdfunding platform on two key behaviours: willingness to share word of mouth and willingness to participate in a project.
Subjects / Keywords
Crowdfunding; Word of Mouth; Internet platform
JEL
O33 - Technological Change: Choices and Consequences; Diffusion Processes
L86 - Information and Internet Services; Computer Software
G24 - Investment Banking; Venture Capital; Brokerage; Ratings and Ratings Agencies

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