• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

Catalog Space Allocation at the department level: Empirical and normative rules

Desmet, Pierre (1993), Catalog Space Allocation at the department level: Empirical and normative rules, Journal of Direct Marketing, 7, 2, p. 7-18. 10.1002/dir.4000070204

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
1993
Nom de la revue
Journal of Direct Marketing
Volume
7
Numéro
2
Pages
7-18
Identifiant publication
10.1002/dir.4000070204
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Desmet, Pierre
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Résumé (EN)
In this article we describe empirical and normative rules for the space allocation in catalogs and the underlying assumptions regarding the demand function. Usefulness and limitations of the two approaches for measuring demand response functions are studied from an empirical point of view. The empirical space allocation rule, space as a percentage of profit, seems to be a good starting point and can be improved as the initially rather unstable elasticities are better known.
Mots-clés
sales; catalog; communication; merchandise; advertisement
JEL
L81 - Retail and Wholesale Trade; e-Commerce
M37 - Advertising

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    Estimating Shelf-space elasticity for product categories: A preliminary step to hierarchical space allocation in stores belonging to a chain 
    Desmet, Pierre; Renaudin, Valérie (1997) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Brand and Design Effects on New Product Evaluation at the Concept Stage 
    Herbeth, Nathalie; Dessalles, Steve; Desmet, Pierre (2017) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Organisational Analysis and Management Tool at Pechiney Ugine Kuhlmann: the Audit and Consolidated Accounts Department's "Grey Brochure", 1971-1982 (1971-1982) 
    Bensadon, Didier (2010) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Hedonic Prices and Colinearity: An Empirical Comparison of Statistical and Neuronal Solutions 
    Desmet, Pierre (2000-05) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Welcoming migrants and refugees in the city: hospitality policies and practices at the local level. Comparing Paris and Barcelona. 
    Hombert, Louise (2020) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo