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Learning Agents for Iterative Voting

Airiau, Stéphane; Grandi, Umberto; Studzinski Perotto, Filipo (2017), Learning Agents for Iterative Voting, dans Rothe, Jörg, Algorithmic Decision Theory - 5th International Conference (ADT 2017), Springer International Publishing : Berlin Heidelberg, p. 139-152. 10.1007/978-3-319-67504-6_10

Type
Communication / Conférence
Date
2017
Titre du colloque
5th International Conference (ADT 2017)
Date du colloque
2017-10
Ville du colloque
Luxembourg
Pays du colloque
Luxembourg
Titre de l'ouvrage
Algorithmic Decision Theory - 5th International Conference (ADT 2017)
Auteurs de l’ouvrage
Rothe, Jörg
Éditeur
Springer International Publishing
Ville d’édition
Berlin Heidelberg
Isbn
978-3-319-67503-9
Nombre de pages
390
Pages
139-152
Identifiant publication
10.1007/978-3-319-67504-6_10
Métadonnées
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Auteur(s)
Airiau, Stéphane cc
Laboratoire d'analyse et modélisation de systèmes pour l'aide à la décision [LAMSADE]
Grandi, Umberto cc

Studzinski Perotto, Filipo cc
Résumé (EN)
This paper assesses the learning capabilities of agents in a situation of collective choice. Each agent is endowed with a private preference concerning a number of alternative candidates, and participates in an iterated plurality election. Agents get rewards depending on the winner of each election, and adjust their voting strategy using reinforcement learning. By conducting extensive simulations, we show that our agents are capable of learning how to take decisions at the level of well-known voting procedures, and that these decisions maintain good choice-theoretic properties when increasing the number of agents or candidates.
Mots-clés
Computational social choice; Iterative voting; Bandit algorithms

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