• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

Lost in translation : la consommation de luxe comme révélateur de l'ajustement culturel du consommateur temporairement expatrié aux Emirats Arabes Unis

Chamaret, Cécile; Parguel, Béatrice (2017), Lost in translation : la consommation de luxe comme révélateur de l'ajustement culturel du consommateur temporairement expatrié aux Emirats Arabes Unis, Décisions Marketing, 86, p. 89-106

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2017
Journal name
Décisions Marketing
Volume
86
Publisher
EMS Editions
Pages
89-106
Metadata
Show full item record
Author(s)
Chamaret, Cécile
Centre de recherche en gestion i3 [i3-CRG]
Parguel, Béatrice cc
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Abstract (FR)
Cet article envisage le comportement sur le marché du luxe du consommateur temporairement expatrié aux Émirats Arabes Unis comme un révélateur de son processus d’acculturation. Plus particulièrement, il étudie l’influence de la durée d’expatriation sur la consommation de produits de luxe. Au terme de deux études (qualitative et quantitative) conduites auprès de consommateurs français expatriés, il montre que ces derniers font d’abord l’expérience d’une phase de « lune de miel », avant d’entrer dans une phase d’« ajustement périphérique » pendant laquelle la distance au marché se réduit au fur et à mesure de l’expatriation.
Abstract (EN)
This article considers the behavior of temporarly expatriated consumers in the luxury market in the United Arab Emirates as an indicator of their acculturation process. It studies the influence of the length of expatriation on luxury consumption. Results of both qualitative and quantitative studies conducted on French temporarily expatriated consumers show that temporarly expatriated consumers initially experience a “honeymoon” phase, followed by a “peripheral adjustment phase” phase in which the distance to the local market diminishes as the expatriation lasts.
Subjects / Keywords
luxury; acculturation; expatriate consumers; United Arab Emirates; luxe; consommateurs expatriés; Émirats Arabes Unis
JEL
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    "Lost in translation" : l’acculturation au luxe du consommateur expatrié 
    Parguel, Béatrice; Chamaret, Cécile (2015) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    L’ajustement des expatriés en Australie : enquête sur la construction culturelle de sens. Les cas des expatriés américains et français auditeurs financiers et universitaires 
    Goiseau, Elise (2020-09-24) Thèse
  • Thumbnail
    Coping with copies: The influence of risk perceptions in luxury counterfeit consumption in GCC countries 
    Pueschel, Julia; Chamaret, Cécile; Parguel, Béatrice (2017) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Talking about my generation: revisiting the influence of age in luxury counterfeit consumption in GCC countries 
    Chamaret, Cécile; Parguel, Béatrice; Pueschel, Julia; Valette-Florence, Pierre (2017) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Talking about my generation: revisiting the influence of age in luxury counterfeit consumption in GCC countries 
    Chamaret, Cécile; Parguel, Béatrice; Pueschel, Julia (2018) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo