• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

Dans quelle mesure un consommateur perçoit-il qu'il gaspille ? Une approche situationnelle

Delacroix, Eva; Guillard, Valérie (2018), Dans quelle mesure un consommateur perçoit-il qu'il gaspille ? Une approche situationnelle, Congrès de l'Association Française de Marketing, Strasbourg, FRANCE

Type
Communication / Conférence
Date
2018
Conference title
Congrès de l'Association Française de Marketing
Conference city
Strasbourg
Conference country
FRANCE
Metadata
Show full item record
Author(s)
Delacroix, Eva
Guillard, Valérie cc
Subjects / Keywords
Marketing durable; Consommateur; Gaspillage
JEL
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Dans quelle mesure un consommateur perçoit-il qu’il gaspille des objets ? Une approche situationnelle 
    Guillard, Valérie; Delacroix, Eva (2018) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Qu’est-ce que gaspiller un objet pour les consommateurs ? Triangulation des méthodes pour définir et conceptualiser le gaspillage des objets 
    Delacroix, Eva; Guillard, Valérie (2018) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Les superstitions du consommateur: définition, mesure et impact sur le comportement d'achat 
    Guillard, Valérie; Delacroix, Eva (2009) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Êtes-vous matinal et/ou vespéral ? Étude de la tendance des consommateurs à être du matin et/ou du soir et influence sur leurs comportements de consommation 
    Delacroix, Eva; Guillard, Valérie (2010) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    La superstition : définition et mesure 
    Delacroix, Eva; Guillard, Valérie (2012) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo