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Where does the value of 'value-added' pharmaceuticals come from?

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Where does the value of.pdf (268.5Kb)
Date
2016-11
Dewey
Economie sociale
Sujet
innovation; generic pharmaceutical; value-added
JEL code
L.L6.L65; I.I1.I12
Journal issue
GaBI Journal
Volume
5
Number
4
Publication date
2016
Article pages
171-173
Publisher
GaBI
DOI
http://dx.doi.org/10.5639/gabij.2016.0504.044
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/16522
Collections
  • LEDa : Publications
Metadata
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Author
Barei, Fereshteh
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Le rôle de la science , de la découverte et de l'innovation dans les produits pharmaceutiques à valeur ajoutée n'a pas été suffisamment pris en compte. Ce terme est principalement utilisé pour définir une version améliorée des médicaments génériques. Le concept de produits pharmaceutiques à valeur ajoutée a été repris par différents groupes d'entreprises, certains visent à accroître la volonté de payer leurs produits pharmaceutiques modifiés, d'autres comme les producteurs pharmaceutiques génériques, tentent de devenir plus innovants et moins «dépendants de l'expiration des brevets» . L'optimisation des produits pharmaceutiques existants peut créer un avantage concurrentiel et renforcer la réputation et la crédibilité des sociétés pharmaceutiques génériques.
Abstract (EN)
The role of sound science, discovery, and innovation in value-added pharmaceuticals has not been sufficiently considered. This term is mainly used to define improved version of generic drugs. The concept of value-added pharmaceuticals has been picked up by different groups of companies, some are aiming to increase willingness to pay for their modified pharmaceutical products, others like generic pharmaceutical producers, try to become more innovative and less ‘patent expiration-dependent’. Optimizing the existing pharmaceuticals can create competitive advantage and can strengthen the reputation and credibility of generic pharmaceutical companies.

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