Show simple item record

dc.contributor.authorCadario, Romain
dc.contributor.authorParguel, Béatrice
dc.contributor.authorBenoît-Moreau, Florence
dc.contributor.authorThiard, Amélie
dc.date.accessioned2016-12-12T14:35:43Z
dc.date.available2016-12-12T14:35:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/16094
dc.description.abstractfrDans cette recherche, nous étudions l’effet de cadrage pour différentes unités de mesure pour les échelles d’émissions de carbon dans le cadre des publicités pour voitures. Les résultats de trois études expérimentales montrent que les consommateurs focalisent leur attention sur les information de premier plan (e.g. g in g/km) par rapport aux informations de second plan (e.g. km in g/km). En retour, les consommateurs souffrent d’un biais de cadrage de telle sorte qu’ils perçoivent des chiffres plus grand comme une expression d’une quantité plus importante. Nous discutons des contributions théoriques issues de nos résultats ainsi que des implications pour les pouvoirs publiques.en
dc.language.isoenen
dc.subjectPollution Marketingen
dc.subjectEffet de cadrageen
dc.subjectUnité de mesureen
dc.subjectNumerosityen
dc.subjectFraming biasen
dc.subjectCO2 emission metricen
dc.subjectEcological imageen
dc.subjectpollution marketingen
dc.subject.ddc658.8en
dc.subject.classificationjelM.M3.M31en
dc.titleFraming effects for Co2 emissions metrics in car advertisementsen
dc.typeCommunication / Conférence
dc.description.abstractenIn this article, we examine the framing effects for CO2 emission metrics (i.e., units of measurement) in car advertisements. Three studies consistently show that consumers pay more attention to foreground (e.g. g in g/km) than background information (e.g. km in g/km), and suffer from a “numerosity” framing bias such that they perceive bigger numbers as an expression of bigger quantities. We discuss both theoretical and regulatory implications of these results.en
dc.subject.ddclabelMarketingen
dc.relation.conftitlePublic Policy & Marketing Conferenceen
dc.relation.confdate2015-06
dc.relation.confcityWashingtonen
dc.relation.confcountryUnited Statesen
dc.relation.forthcomingnonen
dc.description.ssrncandidatenonen
dc.description.halcandidateouien
dc.description.readershiprechercheen
dc.description.audienceInternationalen
dc.relation.Isversionofjnlpeerreviewednonen
dc.relation.Isversionofjnlpeerreviewednonen
dc.date.updated2016-12-08T09:22:25Z
hal.person.labIds109319
hal.person.labIds1032
hal.person.labIds1032
hal.person.labIds451714
hal.identifierhal-01414787*


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record