• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

Effet de cadrage pour les échelles d’émission de carbone dans les publicités pour voitures

Cadario, Romain; Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence; Thiard, Amélie (2015), Effet de cadrage pour les échelles d’émission de carbone dans les publicités pour voitures, AFM Congress, 2015-05, Marrakech, Morocco

Type
Communication / Conférence
Date
2015
Conference title
AFM Congress
Conference date
2015-05
Conference city
Marrakech
Conference country
Morocco
Metadata
Show full item record
Author(s)
Cadario, Romain
IÉSEG Recherche
Parguel, Béatrice cc
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Benoît-Moreau, Florence
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Thiard, Amélie
Département A3 biochimie-génie biologique [ENS Cachan]
Abstract (FR)
Dans cette recherche, nous étudions l’effet de cadrage pour différentes unités de mesure pour les échelles d’émissions de carbon dans le cadre des publicités pour voitures. Les résultats de trois études expérimentales montrent que les consommateurs focalisent leur attention sur les information de premier plan (e.g. g in g/km) par rapport aux informations de second plan (e.g. km in g/km). En retour, les consommateurs souffrent d’un biais de cadrage de telle sorte qu’ils perçoivent des chiffres plus grand comme une expression d’une quantité plus importante. Nous discutons des contributions théoriques issues de nos résultats ainsi que des implications pour les pouvoirs publiques.
Abstract (EN)
In this article, we examine the framing effects for CO2 emission metrics (i.e., units of measurement) in car advertisements. Three studies consistently show that consumers pay more attention to foreground (e.g. g in g/km) than background information (e.g. km in g/km), and suffer from a “numerosity” framing bias such that they perceive bigger numbers as an expression of bigger quantities. We discuss both theoretical and regulatory implications of these results.
Subjects / Keywords
Ecological image; CO2 emission metric; Framing bias; Numerosity; Unité de mesure; Effet de cadrage; POLLUTION MARKETING
JEL
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Framing effects for Co2 emissions metrics in car advertisements 
    Cadario, Romain; Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence; Thiard, Amélie (2015) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Is bigger always better? The unit effect in carbon emissions information 
    Cadario, Romain; Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence (2015) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    Is bigger always better? The unit effect in carbon emissions information 
    Cadario, Romain; Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence (2016-03) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    De la publicité verte au greenwashing : cinquante nuances de vert entre vice et vertu 
    Benoît-Moreau, Florence; Parguel, Béatrice (2016) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    Aux frontières de la publicité mensongère : quand les contraintes légales font le lit du greenwashing 
    Parguel, Béatrice; Benoît-Moreau, Florence; Larceneux, Fabrice (2012) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo