• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • LAMSADE (UMR CNRS 7243)
  • LAMSADE : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • LAMSADE (UMR CNRS 7243)
  • LAMSADE : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - No thumbnail

Learning with Communication Barriers Due to Overconfidence. What a "Model-To-Model Analysis" Can Add to the Understanding of a Problem

Rouchier, Juliette; Tanimura, Emily (2016), Learning with Communication Barriers Due to Overconfidence. What a "Model-To-Model Analysis" Can Add to the Understanding of a Problem, Journal of artificial societies and social simulation, 19, 2. 10.18564/jasss.3039

Type
Article accepté pour publication ou publié
Lien vers un document non conservé dans cette base
http://jasss.soc.surrey.ac.uk/19/2/7.html
Date
2016
Nom de la revue
Journal of artificial societies and social simulation
Volume
19
Numéro
2
Identifiant publication
10.18564/jasss.3039
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Rouchier, Juliette cc
Laboratoire d'analyse et modélisation de systèmes pour l'aide à la décision [LAMSADE]
Tanimura, Emily
Centre d'économie de la Sorbonne [CES]
Résumé (EN)
In this paper, we describe a process of validation for an already published model, which relies on the M2M paradigm of work. The initial model showed that over-confident agents, which refuse to communicate with agents whose beliefs differ, disturb collective learning within a population. We produce an analytical model based on probabilistic analysis, that enables us to explain better the process at stake in our first model, and demonstrates that this process is indeed converging. To make sure that the convergence time is meaningful for our question (not just for an infinite number of agents living for an infinite time), we use the analytical model to produce very simple simulations and assess that the result holds in finite contexts.
Mots-clés
Dynamics; Environment; Social simulation; Overconfidence; Learning

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    An agent-based model of (food) consumption: Accounting for the Intention-Behaviour-Gap on three dimensions of characteristics with limited knowledge 
    Lopez-Merino, Pedro; Rouchier, Juliette (2021-05) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    The diffusion of goods with multiple characteristics and price premiums: an agent-based model 
    Lopez Merino, Pedro Guillermo; Rouchier, Juliette (2022) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Informal risk-sharing cooperatives: the effect of learning and other-regarding preferences 
    Barbet, Victorien; Bourlès, Renaud; Rouchier, Juliette (2020) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    To What Extent Can Biosimilars Compete with Brand Name Biologics? A EU-5 Granulocyte-Colony Stimulating Factors Markets Analysis 
    Fusier, Isabelle; Cordonnier, Anne-Laure; Paubel, Pascal; Bocquet, François; Le Pen, Claude (2013) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Trading volume and price distortion: an agent-based model with heterogenous knowledge of fundamentals 
    Lespagnol, Vivien; Rouchier, Juliette (2018) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo