• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Évaluer les contextes favorables à l'utilisation d'un système d'information pour supporter le transfert de connaissances

Thumbnail
Date
2014-05
Link to item file
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01061013
Dewey
Systèmes d'information
Sujet
Évaluation; Système d'Information; Transfert de connaissances; Contexte; Connaissances tacites; Connaissances explicitées; Assessment; Information System; Knowledge transfer; Context; Tacit knowledge; Explicited knowledge
JEL code
M.M1.M15
Conference name
32ème congrès INFORSID (InFormatique des ORganisations et Systèmes d'Information et de Décision)
Conference date
05-2014
Conference city
Lyon
Conference country
France
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/15403
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Arduin, Pierre-Emmanuel
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Tounkara, Thierno
status unknown
Type
Communication / Conférence
Item number of pages
8
Abstract (FR)
Cet article propose un cadre d'évaluation permettant d'identifier les contextes culturels et organisationnels qui sont favorables à l'utilisation d'un système d'information pour supporter le transfert de connaissances. Inspiré non seulement de nos investigations théoriques, mais aussi de nos observations sur le terrain, ce cadre a permis - et nécessité - que des concepts abstraits tels que "contexte" ou "transfert de connaissances" soient définis. Des visions du système d'information afin de supporter le transfert de connaissances sont également présentées. Une étude de cas vient illustrer l'utilisation de ce cadre d'évaluation et les implications de ce travail sont finalement discutées à la fin de cet article.
Abstract (EN)
This paper proposes an assessment framework in order to identify organizationaland cultural contexts favorable to the use of an information system to support knowledge transfer. Relying not only on our theoretical investigations, but also on industrial fieldworks, this framework allowed and needed that abstract concepts such as "context" or "knowledge transfer" were defined. Different visions of information system in order to support knowledge transfer are also presented. A case study illustrates the use of our assessment framework and the implications of this work are finally discussed at the end of this paper.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.