• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - No thumbnail

Tourism expenditure for sport activities: the case of Montenegro

Stanovčić, Tatjana; Pekovic, Sanja; Celebic, Aleksandar; Simovic, Olivera (2015), Tourism expenditure for sport activities: the case of Montenegro, Sport Mont Journal, 43-44-45, p. 239-244

Type
Article accepté pour publication ou publié
Lien vers un document non conservé dans cette base
http://www.sportmont.ucg.ac.me/clanci/SportMont_43-44-45_p239-244.pdf
Date
2015-05
Nom de la revue
Sport Mont Journal
Numéro
43-44-45
Éditeur
Faculty for Sport and Physical Education (University of Montenegro)
Pages
239-244
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Stanovčić, Tatjana

Pekovic, Sanja

Celebic, Aleksandar

Simovic, Olivera
Résumé (EN)
The tourists’ spending is considered as one of the most important variables in the economic analysis of a destination’s tourism industry. Therefore, the purpose of this study is to examine what type of sport activities influence better sport tourists’ spending in Montenegro. Working on the sample of 197 tourist, our findings indicate that mountain related sport activities such as mountaineering, mountinbiking, rafting and kayaking influence positively sport tourists’ spending during their stay in Montenegro more than water beach sport activities. The contribution of this research is providing several possible directions for both destination and sport managers to improve existing sport activities related to mountain sport as well as to significantly improve beach sport activities in order increase the value and amounts generated by sport activities.
Mots-clés
Tourism industry; Quality of tourist experience; Tourists' expenditure; Sports tourism; Montenegro
JEL
L83 - Sports; Gambling; Restaurants; Recreation; Tourism

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    What socio-demographic characteristics do influence the level of tourist’s satisfaction in Montenegro? Empirical analysis 
    Perović, Đurđica; Stanovčić, Tatjana; Moric, Ilija; Pekovic, Sanja (2012) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    What drives tourist satisfaction in Montenegro: the role of tangible and intangible elements 
    Stanovčić, Tatjana; Moric, Ilija; Pekovic, Sanja; Perović, Đurđica (2014-10) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Can quality standards indirectly improve employee's wage: Empirical evidences from Montenegro 
    Stanovčić, Tatjana; Perović, Đurđica; Moric, Ilija; Pekovic, Sanja (2010) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    What factors influence quality service improvement in Montenegro: empirical analysis 
    Perović, Đurđica; Stanovčić, Tatjana; Moric, Ilija; Pekovic, Sanja (2013) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Difficulties in ISO 9001 implementation in Manufacturing and Service Organizations: Empirical Evidence from Serbia-Montenegro 
    Diaye, Marc-Arthur; Pekovic, Sanja; Krivokapic, Zdravko; Jovanovic, Jelena; Vujovic, Aleksandar (2008) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo