• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Le relationnel bancaire : Diagnostic et évaluation des stratégies mises en place

Thumbnail
View/Open
relationnel_bancaire_kalika.pdf (854.4Kb)
Date
2006
Dewey
Marketing
Sujet
Technologie; Gestion de la relation client; Evaluation; Implantation bancaire; Approche relationnelle; Organisation
JEL code
M31
Conference name
XXII colloque AFM, Nantes
Conference date
05-2006
Conference city
Nantes
Conference country
France
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/1452
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Kalika, Michel
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Ben Letaïfa, Soumaya
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Perrien, Jean
1032 Dauphine Recherches en Management [DRM]
Type
Communication / Conférence
Abstract (FR)
Ce papier a pour objectif d'examiner les stratégies organisationnelles implantées par les banques pour réussir leur migration vers une approche relationnelle. la logique transactionnelle délaissée au profit d'une plus relationnelle, requiert plusieurs conditions organisationnelles et technologiques préalables qui ont été analysées auprès de succursales bancaires
Abstract (EN)
This research proposes a discussion of the current challenges met by the banking sector while shifting from a transactional to a relational marketing. Much is known about the organizational and technological requirements of any tansition to a customer oriented strategy,but litle was written about the results and pitfalls of the first leading experiences

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.